Власники Toyota подали колективний позов на виробника

23:39 27.12.2025
Власники Toyota подали колективний позов на виробника

Проти Toyota подали нові колективні позови через одну з наймасовіших автоматичних коробок бренду - восьмиступенчатий «автомат» сімейства UA80. У позовах стверджується, що ця трансісія може виходити з ладу передчасно й фактично «тихо» деградувати без чіткого попередження для водія, що ставить під питання довговічність автомобілів і вдаряє по їхній залишковій вартості.

Один із ключових закидів стосується перегріву: за твердженням позивачів, надмірне тепло всередині коробки прискорює зношування вузлів і погіршує стан трансмісійної рідини, що в підсумку наближає дорогий ремонт. Друга претензія - до програмної логіки роботи. У матеріалах справи йдеться, що калібрування керувального софту змушує коробку занадто рано переходити на вищі передачі та передчасно замикає блокування гідротрансформатора. На думку позивачів, це створює зайве навантаження на внутрішні компоненти і прискорює їхній знос.

Окремий акцент у позовах зроблено на тому, що Toyota нібито знала про проблему заздалегідь - ще з етапу ресурсних випробувань, а також із потоку скарг власників, записів дилерського сервісу, внутрішніх даних і звернень, які фіксували ранні відмови трансмісії. При цьому компанія, як стверджується, обмежувалася оновленнями програмного забезпечення, які мали б впливати на алгоритми перемикань. Позивачі наполягають, що такі апдейти могли збільшувати зношування заради кращих показників паливної економічності, а клієнтам паралельно повідомляли, що автомобіль «працює як задумано».

У справі, поданій Джеймсом Лабутеллером - власником Toyota Camry XSE 2020 року, описано ситуацію, коли він почув нетипові шуми з боку трансмісії. Після звернення до дилера, за його словами, пролунала рекомендація заміни коробки. Toyota погодилася надати нову трансмісію, але відмовилася оплачувати роботи, тож власнику довелося самостійно покривати витрати на встановлення - це, як зазначено в матеріалах, були «кілька тисяч доларів» із власної кишені.

Другий позов, який раніше цього місяця подали в Каліфорнії, пов'язаний із Toyota Highlander 2020 року. Позивач Ніл Паллая стверджує, що приблизно на пробігу 67 000 миль з'явився стійкий високочастотний «свист», а дилер Toyota діагностував повну відмову трансмісії. Оскільки гарантія вже закінчилася, йому озвучили ціну понад 7 400 доларів за заміну. Окрема претензія - що замінена коробка, на думку позивача, конструктивно така сама проблемна, як і та, що вийшла з ладу.

За версією позовів, наслідки виходять за межі окремих поломок: ідеться про ризик дорогого ремонту невдовзі після завершення гарантійного покриття, а також про системний удар по довірі до моделей на вторинному ринку. Позивачі прагнуть представляти загальнонаціональний клас власників і лізингоотримувачів, вимагають компенсацій, відшкодування та судової заборони зобов'язального характеру (injunctive relief), а також просять розгляд справи судом присяжних.

У переліку моделей, які в позовах називають потенційно зачепленими, фігурують численні Toyota та Lexus із різних років випуску. Зокрема, згадуються Toyota Highlander (2017 - дотепер) і Grand Highlander (2024 - дотепер), Camry (2018-2024), Sienna (2017-2020), Avalon (2019-2022), RAV4 (2019 - дотепер), а також Lexus RX 350 (2023 - дотепер), ES 250 (2021 - дотепер), ES 350 (2019 - дотепер), NX 250 та NX 350 (2022 - дотепер) і TX 350 (2024 - дотепер). При цьому в одному з описів уточнюється, що йдеться про Highlander із бензиновим V6 3,5 л у парі з трансмісією UA80E.

Важливо, що в матеріалах ідеться саме про юридичні претензії та твердження сторони позивачів - це не є технічним висновком регулятора чи офіційним визнанням дефекту виробником. Однак сам факт двох колективних позовів навколо однієї й тієї ж коробки передач і схожі описи симптомів, на яких наполягають власники, можуть посилити увагу до теми з боку ринку й потенційних покупців уживаних Toyota та Lexus із цією трансмісією.


Источник: Carscoops
Фото: Toyota
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024