
Toyota оголосила про масштабну сервічну кампанію у США, яка торкнеться понад 55 тисяч гібридних автомобілів через, здавалося б, незначний виробничий дефект. Йдеться про болт у складі інвертора - ключового елемента гібридної силової установки, що відповідає за керування потоками електроенергії між батареєю та електромотором. За даними Національного управління безпеки дорожнього руху США, у частини автомобілів цей болт міг бути затягнутий із недостатнім зусиллям ще на етапі виробництва.
Наслідки такої помилки потенційно можуть бути серйозними. Поганий електричний контакт на клемах інвертора здатен спричиняти появу попереджувальних індикаторів на панелі приладів, переведення силової установки в аварійний режим зі зниженням потужності, а в окремих випадках - раптову втрату тяги під час руху. У найгіршому сценарії не виключається й ризик загоряння. Саме через ці потенційні загрози компанія вирішила не зволікати з відкликанням.
Проблема стосується гібридних седанів Toyota Camry 2025-2026 модельних років, яких у кампанії налічується понад 51,6 тисячі, а також приблизно 3,8 тисячі кросоверів Corolla Cross Hybrid 2026 модельного року. Усі ці автомобілі оснащені інверторами, виготовленими на американському підприємстві постачальника Denso у штаті Теннессі. При цьому самі бензинові двигуни в Camry та Corolla Cross різні, однак інверторний вузол має спільне походження.
Станом на цей момент Toyota не зафіксувала жодної аварії чи травм, пов’язаних із цим дефектом, що компанія окремо підкреслює. Водночас до виробника вже надійшло 34 технічні звіти з польових підрозділів і 15 гарантійних звернень від дилерів, які й стали підставою для детального розслідування та подальшого відкликання.
Наразі Toyota все ще завершує розробку остаточної процедури усунення несправності. Очікується, що дилерські центри перевірятимуть інвертори на наявність проблемного кріплення і, за необхідності, безкоштовно підтягуватимуть або замінюватимуть болт. Як тільки технічне рішення буде затверджене, власників автомобілів повідомлять напряму і запросять на сервіс.