
Операційний прибуток Volkswagen, BMW і Mercedes-Benz у третьому кварталі 2025 року впав майже на 76 відсотків - до приблизно 1,7 мільярда євро. Це найнижчий показник із третього кварталу 2009 року, свідчить аналіз німецької аудиторсько-консалтингової компанії EY, опублікований 15 грудня.
Водночас продажі та виручка цих компаній у третьому кварталі залишилися відносно стабільними порівняно з тим самим періодом 2024 року.
За оцінкою EY, нинішній тиск на німецьких автовиробників можна порівняти з кризою 2008-2009 років. Жодна інша велика автомобілебудівна країна не показала таких слабких результатів, як Німеччина. Для порівняння: у японських автовиробників за той самий період операційний прибуток знизився приблизно на 29 відсотків, у компаній зі США та Китаю - приблизно на 14 відсотків.
«Світова автомобільна промисловість переживає глибоку кризу. Але саме німецькі автоконцерни страждають зараз особливо сильно», - прокоментував цифри автоексперт EY Константін Ґалль (Constantin Gall).
За його словами, серед причин цього - слабкий попит на дорогі преміальні автомобілі, американські мита, несприятливі валютні курси, а також високі витрати на модернізацію виробництва та інвестиції в електромобілі.
За оцінкою німецького автоексперта Фердинанда Дуденхьоффера (Ferdinand Dudenhoffer), виробництво автомобілів у Німеччині скорочуватиметься і наступного року.
Він прогнозує, що кількість зайнятих робітників на автозаводах ФРН може знизитися до 2027 року з нинішніх 720 тисяч до 650 тисяч.
У міжнародному порівнянні роль Німеччини та всієї Європи стає дедалі менш значущою.
«Зростання відбувається в Азії, і азійські автовиробники - Японія, Південна Корея та Китай - усе сильніше домінують в автомобільному бізнесі», - зазначив експерт.