
Італійська компанія Pirelli представила нове покоління високопродуктивних шин, створених спеціально для одного з найточніших і найвибагливіших спорткарів сучасності - Porsche 911 GT3. До лінійки увійшли дві моделі: P Zero R, орієнтовані на максимальну ефективність на дорогах загального користування, та P Zero Trofeo RS, розроблені для досягнення граничних результатів на гоночному треку. Обидві новинки отримали офіційний індекс N, який Porsche присвоює лише тим шинам, що були створені під індивідуальні вимоги спортивних моделей бренду.
Розробка цих шин стала важливою частиною технічного партнерства між Pirelli та Porsche. За словами компанії, створення нового покоління P Zero стало продовженням ізначально поставленої задачі - забезпечити 911 GT3 максимально точне рульове управління, миттєву реакцію на зміну навантаження та стабільність у найекстремальніших режимах. Досягти цього вдалося завдяки повному переосмисленню структури шин та застосуванню методів віртуального моделювання, що дало змогу скоротити час розробки та кількість фізичних прототипів приблизно на 30%.
P Zero R, що призначені для повсякденного спортивного використання, отримали абсолютно новий склад гумової суміші, розроблений спеціально під характеристики GT3. Він забезпечує чудове зчеплення на широкому спектрі покриттів - від сухого до мокрого асфальту - й має значно ширший робочий температурний діапазон. Цікаво, що конструкція передньої та задньої шини - різна. Передні були оптимізовані для максимальної точності та гостроти рульових реакцій, тоді як задні - для покращеного контролю тяги й стабільності, що є критично важливим для автомобіля з класичною задньомоторною компоновкою.
Другий комплект - P Zero Trofeo RS - орієнтований на найбільш вимогливих водіїв, які прагнуть досягти максимальних можливих показників на треку. Ця модель є спадкоємцем шин, створених Pirelli для 911 GT3 RS, і використовує технологічні напрацювання, отримані під час розробки гоночних та напівслікових покришок. У Trofeo RS значно вищий рівень механічного зчеплення, що підвищує стабільність під час гальмування, пришвидшує переходи з повороту в поворот і дозволяє довше утримувати оптимальну робочу температуру під серйозним навантаженням. Pirelli підкреслює, що саме для цієї моделі було впроваджено нові методики компаундунгу, які, попри підкреслено спортивний характер, забезпечують прогнозовану поведінку шини в різних умовах.
Переглянути цей допис в Instagram
Обидві новинки пройшли повний цикл сертифікації Porsche й відповідають жорстким вимогам, які автовиробник висуває до шин для своїх спортивних моделей. Це підтверджує індекс N, який наносять лише після численних дорожніх і трекових тестів, зокрема на Нюрбургринзі, де Porsche традиційно перевіряє керованість і витривалість своїх автомобілів та шинних комплектів.
Що стосується вартості, то Pirelli офіційно не розкриває ціни на нові шини P Zero R та P Zero Trofeo RS. Проте з урахуванням бренду, сегмента, індивідуальної розробки та високої спеціалізації, можна очікувати, що економія точно не буде їхньою перевагою - передусім це преміальні продукти для власників GT3, для яких максимальна ефективність має значно більшу вагу, ніж вартість.