
Україна зробила важливий крок на шляху до повноцінного членства в ЄС та укладення так званої Угоди АСАА («промислового безвізу») у пріоритетних секторах. Кабмін ухвалив постанову, яка запроваджує новий Технічний регламент машин. Про це повідомляє пресслужба Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства.
Документ - не просто оновлення. Він є прямою копією новітнього європейського Регламенту (ЄС) 2023/1230 від 14 червня 2023 року. Це означає, що відтепер українські стандарти безпеки машин та обладнання повністю уніфіковані з європейськими.
Як зауважили в Мінекономіки, запровадження нового технічного регламенту на основі норм ЄС - це передусім сучасні та прозорі вимоги до виробників, спрощені процедури для контролюючих органів і, найголовніше, безпечніша техніка для українських споживачів.
Новий регламент враховує глобальні технологічні зміни, які були абсолютно не відомі в 2013 році, коли приймався старий документ. Основні положення нового регламенту:
Для бізнесу передбачені «м'які» перехідні положення. Продукція, виготовлена за старими нормами, може певний час перебувати на ринку, а вже видані документи про відповідність залишатимуться дійсними. Також внесено необхідні зміни до інших урядових постанов для повного узгодження з новими європейськими нормами.
Як підкреслив заступник міністра Віталій Кіндратів:
«Цей документ відкриває новий етап у розвитку української промисловості. Ми не лише підвищуємо стандарти безпеки, а й створюємо умови, щоб забезпечити вільне постачання нашої техніки на європейські ринки. Це сигнал для бізнесу: правила зрозумілі, вони узгоджені з ЄС і працюють на майбутнє».
Новий регламент комплексно регулює питання безпеки для всіх видів машин, обладнання, а також частково завершених машин і супутньої продукції.
Нові правила почнуть діяти з 20 січня 2027 року. Ця дата синхронізована із запуском європейського Регламенту (ЄС) 1230/2023.
Прийняття цього регламенту стало результатом тісної роботи з Європейською Комісією. Документ було визначено як пріоритетний під час скринінгу розділу «Вільний рух товарів», який відбувався у березні 2025 року у Брюсселі.