
Листопад 2025 року став знаковим для українського авторинку. Вперше за весь час спостережень місячні продажі нових електромобілів подолали психологічну позначку у 3 тисячі одиниць.
Динаміка вражає: порівняно з жовтнем ринок зріс майже на третину, а якщо порівнювати з минулим роком - маємо стрибок у 252%. Причина такої активності очевидна: наближення 1 січня та повернення ПДВ діє на покупців як потужний стимул встигнути придбати авто за старою ціною.
Якщо поглянути на VIN-коди цих трьох тисяч авто, стає зрозуміло: ринок нових електроавто в Україні фактично став філією китайського автопрому. 96% усіх зареєстрованих машин мають китайське походження. Навіть ті, що носять логотипи європейських чи японських брендів (Volkswagen, Honda), насправді зійшли з конвеєрів у КНР.
Лідером ринку з величезним відривом став BYD. Цей бренд зараз займає майже половину всього ринку нових електрокарів. На другому місці - Volkswagen, але тримається він там виключно завдяки китайській лінійці ID. Замикає трійку лідерів преміальний Zeekr, який впевнено обходить традиційних японців з Honda.
Також варто відзначити появу в топі нових технологічних гравців: Xiaomi та Denza. А от класичний європейський преміум (Audi, Mercedes-Benz, BMW) у цьому сегменті поступається більш технологічним конкурентам зі Сходу.
У модельному ряду відбулися суттєві перестановки. Багаторічні фаворити відійшли на другий план, поступившись місцем новинкам.
Далі у списку - парад технологій: Zeekr 7X, BYD Sea Lion 06 та 07. Японська Honda представлена моделями серії e:N, які також виробляються в Китаї. Цікаво, що в топі майже не залишилося попередніх бестселерів на кшталт звичайного ID.4 - ринок вимагає свіжих форм.
Коментує Станіслав Бучацький, Інститут досліджень авторинку:
«Ринок нових електромобілів демонструє неймовірну динаміку: +250% зростання рік до року. Подолання планки у 3000 авто за місяць - це чіткий сигнал, що електроавто стали масовим явищем. Поки класичні офіційні дилери ігнорували цей сегмент, ініціативу перехопили незалежні трейдери. Саме вони наситили ринок китайськими авто, фактично виконуючи роботу офіційних імпортерів. Однак 2026 рік може принести зміни. На наше внутрішнє повернення ПДВ накладається зовнішній фактор - Китай починає обмежувати експорт своїх технологій. Тож нинішні рекорди можуть залишитися піковими ще надовго, а структура ринку в наступному році, ймовірно, трансформується».