Норвегія прокладає найдовший і найглибший підводний автотунель у світі

21:31 05.12.2025
Норвегія прокладає найдовший і найглибший підводний автотунель у світі

Норвегія реалізує один із найамбітніших інженерних проєктів сучасності - будівництво двотрубного автомобільного тунелю Rogfast завдовжки 26,7 км, що після завершення стане найглибшим та найдовшим підводним автотунелем у світі.

Маршрут пролягатиме на глибині до 390 метрів під рівнем моря та з'єднає міста Ставангер і Гаугесунн, забезпечивши швидший рух уздовж західного узбережжя країни.

Будівництвом займається шведська компанія Skanska за контрактом із Норвезьким управлінням автомобільних доріг. Вартість робіт оцінюється у 25 млрд норвезьких крон (понад 100 млрд гривень), а завершення заплановане на 2033 рік. Попри складні геологічні умови, затримки та подорожчання, проєкт розглядають як ключовий інфраструктурний елемент магістралі E39, яка простягається на понад 1300 км через Норвегію та Данію.

Після відкриття тунель скоротить час у дорозі між Ставангером та Бергеном приблизно на 40 хвилин, замінивши поромне сполучення. Усередині будови передбачено дві паралельні труби по дві смуги руху та аварійний коридор, а посередині маршруту водії проїжджатимуть через унікальну підземну розв'язку на глибині близько 260 метрів, що забезпечить з'їзд на острів Квітсей.

Інженери застосовують лазерні сканери для високоточного контролю проходки тунелю з допустимим відхиленням лише до 5 міліметрів. Цифровий «двійник» споруди в режимі реального часу дозволяє виявляти мікроскопічні неточності ще на етапі робіт. Проте команда стикається з екстремальними умовами - високим тиском, ризиком проникнення солоної води та складністю герметизації порід. Уже зараз, на глибині близько 300 метрів, фіксуються значні водні витоки, що потребують удосконалених методів ізоляції.

Для забезпечення безпеки водіїв у тунелі планують застосувати потужну систему поздовжньої вентиляції зі струминними вентиляторами та вертикальну шахту, що виходитиме на Квітсей. Хоча частину систем інфраструктури добудують після основного етапу, повна готовність усієї конструкції очікується вже після 2050 року.


Источник: NV.UA
Фото: Interesting Engineering
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024