
Tesla цього тижня зіткнулася з доволі неприємним висновком у Німеччині. У новому звіті TUV Report 2026 електромобіль Tesla Model Y визнали найгіршим автомобілем за рівнем надійності у своїй віковій групі. Ба більше - інспектори зафіксували в ньому найвищий рівень дефектів серед усіх авто, які TUV тестувала за останні десять років.
TUV (Technischer Uberwachungsverein, Асоціація технічного нагляду) відповідає за обов'язкові технічні огляди всіх автомобілів у країні. Це не опитування власників, а суворі технічні перевірки, які кожен автомобіль має пройти, щоб залишатися на дорогах. У звіті цього року проаналізували 9,5 млн перевірок автомобілів. У категорії авто віком 2-3 роки Tesla Model Y зайняла останнє місце: 17,3% машин не пройшли огляд через «значні» або «небезпечні» несправності. Для порівняння, середній показник у класі - приблизно 6,5%. Це найгірший результат, який TUV бачив за десятиліття. Tesla Model 3 теж не вразила, посівши третє місце з кінця з показником 13,1%.
Усі ключові проблеми Tesla добре відомі. У Model Y найчастіше виходять з ладу елементи підвіски - особливо втулки важелів, про які власники скаржаться вже багато років. Другою великою проблемою стали гальма. Через те, що електромобіль активно використовує рекуперацію й майже не навантажує механічні гальма, гальмівні диски в умовах вологої німецької погоди покриваються корозією й не проходять інспекцію. Помітна частка відмов також пов'язана з несправністю освітлення.
На цьому фоні інші електромобілі виглядають значно впевненіше. Mini Cooper SE показав дефектність лише 3,5%, а Audi Q4 e-tron - 4%. Це чітко демонструє, що проблема полягає не у технології електромоторів загалом, а саме в підході Tesla до конструкції та довговічності компонентів.
Результати TUV підкреслюють, що навіть найпопулярніший електромобіль світу не застрахований від системних технічних слабких місць. Для покупців у Європі вони стають ключовим фактором під час вибору авто, а для ринку електрокарів це черговий сигнал: якість інженерних рішень важить не менше, ніж потужність чи запас ходу.