Toyota оновила електричний кросовер bZ4X для Європи

23:29 03.12.2025
Toyota оновила електричний кросовер bZ4X для Європи

Toyota представила оновлений електричний кросовер bZ4X, який вийде на європейський ринок із грудня 2025 року і фактично переживає не просто плановий фейсліфт, а наймасштабнішу модернізацію з моменту дебюту моделі у 2022 році. Компанія повністю переробила силову установку, акумуляторні батареї, електроніку, підвіску, інтер'єр та аеродинаміку, вивівши модель на новий рівень продуктивності, ефективності та комфорту, щоб зберегти конкурентоспроможність у все більш насиченому сегменті електричних кросоверів.

Оновлений bZ4X отримав два нових варіанти акумуляторів ємністю 57,7 та 73,1 кВт-год, модернізовані електричні осі eAxles з інверторами на карбіді кремнію, збільшену потужність до 343 к.с. у версії з повним приводом, швидшу зарядку, покращений запас ходу, який у версії з більшою батареєю та 18-дюймовими колісними дисками досягає 569 км за циклом WLTP, а також перероблену систему терморегулювання батареї для стабільної роботи в холодному кліматі. Паралельно Toyota внесла істотні зміни у налаштування підвіски, підвищила жорсткість кузова і доопрацювала шумоізоляцію, аби зробити хід більш плавним, а поїздки для пасажирів заднього ряду комфортнішими навіть на нерівних дорогах.

Ключовою інженерною новацією стала повна заміна акумуляторних батарей. Тепер використовуються модулі нового покоління від спільного підприємства Prime Planet Energy & Solutions, у яких розміщено більше елементів у кожному модулі без зміни габаритів блоку. Варіант на 73,1 кВт-год має 104 елементи замість попередніх 96, завдяки чому вдалося підвищити енергетичну щільність і збільшити запас ходу без зростання габаритів та ваги до неприпустимого рівня. Менша батарея на 57,7 кВт-год містить 78 елементів і призначена для версій Mid із переднім приводом, тоді як більша пропонується як для передньоприводних, так і для повноприводних модифікацій.

У поєднанні з оновленими eAxles і новою логікою керування силовою установкою bZ4X тепер пропонує потужність від 167 до 343 к.с. залежно від конфігурації. Повноприводна версія, що використовує два електромотори, стала однією з найпотужніших моделей Toyota в Європі поза лінійкою GR, а система повного приводу отримала повністю оновлений алгоритм розподілу моменту в поворотах. Електроніка прогнозує траєкторію руху на основі кута повороту керма та швидкості, змінюючи співвідношення тяги між передньою та задньою осями для кращої стабільності, керованості та відчуття «лінійного» прискорення на виході з віражу.

Важливою частиною модернізації стала оптимізація системи заряджання. З'явилася передова система попереднього кондиціонування батареї, яка здатна довести елементи до оптимальної температури перед швидкою зарядкою, причому цей процес може запускатися вручну через мультимедійну систему, за розкладом або автоматично, якщо у навігації обрано швидкісний зарядний пункт як пункт призначення. У результаті вдалося досягти стабільного часу заряджання з 10 до 80% приблизно за 28 хвилин у діапазоні температур навколишнього середовища від мінус десяти до плюс двадцяти п'яти градусів, що особливо важливо для європейських регіонів із холодним кліматом.

Версії High Grade отримали новий 22-кіловатний бортовий зарядний пристрій змінного струму, який фактично вдвічі скорочує час поповнення запасу енергії з домашньої або офісної зарядної станції у порівнянні з 11-кіловатною системою на версіях Mid. Для вже проданих автомобілів передбачені оновлення «по повітрю», які скорочують час DC-зарядки навіть із попередньою батареєю, а завдяки вдосконаленому рідинному охолодженню батареї через інтегрований контур кондиціонера та тепловий насос вдалося зменшити енергетичні втрати і підтримувати більш рівномірну температуру елементів під час руху та заряджання.

Система повного приводу, створена у співпраці з Subaru, отримала оновлену логіку роботи режимів X-MODE і Grip Control. Водій може вибирати налаштування для бруду, снігу, глибокого снігу та важких умов бездоріжжя, тоді як електроніка автоматично керує тягою на низьких швидкостях, даючи змогу зосередитися на точному керуванні. Для складних спусків передбачено допоміжні режими, що контролюють швидкість без потреби постійно працювати педалями. Кросовер здатний долати водні перешкоди глибиною до 500 мм, а версії AWD тепер можуть буксирувати до 1500 кг гальмованого причепа, що виводить bZ4X на новий рівень практичності як «справжнього» SUV.

Для роботи поза асфальтом та в обмежених просторах оновлений кросовер отримав розширений комплект електронних помічників. Функція моніторингу місцевості Multi-Terrain Monitor дає змогу виводити на дисплей зображення не лише довкола автомобіля, а й умовно «під» ним, що допомагає орієнтуватися на кам'янистих ділянках та краще контролювати положення коліс. Новий панорамний оглядовий монітор також пропонує кілька режимів відображення, зокрема «прозору» проекцію під автомобілем, і може активуватися голосовою командою, зменшуючи сліпі зони при маневруванні та паркуванні.

Зовнішній вигляд моделі став більш виразним, особливо в передній частині. Фірмова форма «молота» дістала новий світловий елемент по центру, що з'єднує тонкі фари і формує характерний світловий підпис у темну пору доби. Нижній бампер перероблений не лише з міркувань стилю, а й для покращення аеродинаміки: оновлена конфігурація повітропровідних елементів і гладкіший підкрильний простір у поєднанні з доопрацьованим піддоном знизу дозволили знизити коефіцієнт опору повітря з 0,29 до 0,27. Колісні арки тепер оздоблені глянцевими чорними накладками, а нові 18- та 20-дюймові диски мають аеродинамічні вставки, що також працюють на зменшення опору.

Салон bZ4X зазнав масштабного перегляду. Нова горизонтальна панель приладів стала тоншою та візуально легшою, при цьому приладовий дисплей розміщено вище за рівень керма, щоб зменшити необхідні рухи очей під час зчитування інформації. На зміну 12,3-дюймовому екрану прийшов новий 14-дюймовий мультимедійний дисплей, інтегрований у верхню частину центральної консолі. Сама консоль опущена нижче і перетворена на так званий «цифровий острів» з поворотним селектором режимів руху, двома бездротовими зарядними майданчиками для смартфонів водія та переднього пасажира, зручними відділеннями для дрібниць та продуманим розміщенням підстаканників.

Ззаду пасажири отримали більш потужні USB-порти, розміщені у верхній частині задньої консолі, що спрощує доступ, а вентиляційні дефлектори перенесли ближче до місць, щоб ефективніше розподіляти потоки повітря. Завдяки довгій колісній базі eTNGA-платформи та плоскому підлозі задній ряд зберігає простір для ніг на рівні більших кросоверів, а багажник із двопозиційною підлогою та підпідлоговим відсіком пропонує до 452 літрів корисного об'єму за методикою VDA та додаткові місця для зберігання зарядного кабелю, інструментів і шторки.

Кліматична система отримала двоярусну організацію повітряних потоків: свіже повітря з низькою вологістю подається у верхню зону салону, де це допомагає запобігати запотіванню скла, тоді як тепле повітря циркулює в нижній частині, біля ніг пасажирів, що підвищує ефективність обігріву без зайвих енергетичних втрат. Режим ECO тепер може максимально концентрувати обігрів на водійській зоні, автоматично регулюючи потоки повітря, ввімкнення підігріву сидінь та керма і таким чином зменшуючи споживання енергії.

Панорамний дах став більшим завдяки застосуванню високоміцних сталевих елементів і посиленню точок кріплення, що дозволило відмовитися від центрального підсилювача. Площа заскленої частини збільшилася приблизно на 20%, тож салон візуально сприймається світлішим і просторішим. Атмосферу доповнює нова система амбієнтного підсвічування з 64 доступними відтінками, яка не лише створює потрібний настрій, а й працює як додатковий елемент безпеки: у разі небезпеки відкриття дверей під рухомий транспорт Safe Exit Assist підсвічує внутрішні ручки червоним кольором.

Для оздоблення інтер'єру використовуються нові матеріали з переробленого ПЕТ та синтетичної шкіри без використання продуктів тваринного походження, залежно від комплектації. Вони мають приємну на дотик фактуру і водночас відповідають екологічному курсу бренду, який Toyota послідовно просуває у своїх нових моделях.

Окремо Toyota підкреслює наявність програми Battery Care, яка гарантує збереження щонайменше 70% початкової ємності батареї до 1 000 000 км пробігу або протягом 10 років експлуатації за умови дотримання регламенту обслуговування, що має зняти побоювання клієнтів щодо довгострокової деградації акумулятора. Для щоденної експлуатації передбачено зручні цифрові інструменти: система EV Routing автоматично пропонує маршрут з урахуванням необхідних зупинок для зарядки, а через додаток MyToyota власник може дистанційно перевіряти рівень заряду, планувати домашню зарядку в періоди дешевшого тарифу, керувати попереднім обігрівом або охолодженням салону та користуватися функціями BEV-коучингу, які аналізують стиль їзди і пропонують способи збільшення запасу ходу.

Стандартна «цифрова ключ-карта» у вигляді застосунку для смартфона дозволяє відкривати авто, запускати силову установку та ділитися доступом із членами родини або сервісними службами без передачі фізичного ключа.

З точки зору безпеки оновлений bZ4X зберігає повний пакет Toyota T-Mate із найновішою версією Toyota Safety Sense. Системи запобігання зіткненням тепер краще розпізнають пішоходів, велосипедистів та мотоциклістів на перехрестях, стежать за раптовими перешкодами на дорозі, допомагають при екстреному маневруванні, утримують автомобіль у смузі руху та можуть автоматично зупинити машину, якщо водій тривалий час не подає жодних ознак активності. Оновлення безпеки й мультимедійних функцій надходять «по повітрю», тож власникам не потрібно спеціально відвідувати сервіс для встановлення нових версій програмного забезпечення.

Популярність bZ4X у Європі з моменту запуску була стабільною: понад 150 000 проданих автомобілів зробили його третім за популярністю у своєму сегменті. Водночас конкуренція в класі електричних кросоверів швидко зростає, а вимоги покупців до технологічності й комфорту стрімко підвищуються. Масштаб модернізації bZ4X показує, що Toyota більше не обмежується роллю «гібридного лідера» і готова активно розвивати електромобільний напрям, пропонуючи дві батареї на вибір, збільшений запас ходу, суттєво покращений повний привод, глибоко оновлений мультимедійний центр та інтер'єр.

Для ЄС модельна лінійка спрощена до двох рівнів оснащення - Mid та High. Версії Mid поєднують новий 14-дюймовий екран, підігрів керма, систему контролю «сліпих» зон, цифровий ключ та 11-кіловатний бортовий зарядний пристрій, тоді як High додає 22-кіловатний зарядний модуль, панорамний оглядовий монітор, цифрове салонне дзеркало, преміальне оздоблення салону, вентиляцію сидінь та низку опцій на кшталт панорамного даху, сонячної панелі на даху та аудіосистеми JBL.


Источник: Toyota
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024