
Bugatti Bolide - один із найдорожчих і найрадикальніших трекових гіперкарів сучасності, створений тиражем усього 40 екземплярів. І саме цього тижня Bugatti офіційно оголосила, що передала замовнику останній, сороковий Bolide, поставивши символічну крапку не лише у виробництві цієї моделі, а й у цілій епосі - епосі легендарного двигуна W16, який понад два десятиліття визначав обличчя марки.
Кожен Bolide коштував замовнику не менше ніж 4 млн євро, а фінальний екземпляр отримав особливу двоколірну схему оформлення. Нижня частина кузова виконана в насиченому Black Blue, тоді як верхня - у відтінку Special Blue Lyonnais, який напряму відсилає до автомобіля з гаража власника - гоночного Bugatti Type 35 кінця 1920-х років. Саме цей історичний болід, один із найуспішніших у світовому автоспорті, став джерелом натхнення для кольорової гами, а також частково для атмосфери завершального проєкту. За словами Bugatti, володар останнього Bolide також має Veyron Grand Sport у подібному виконанні, тому нова машина продовжує його персональну тематичну колекцію.
Попри те, що деякі шанувальники вважають Bolide трековою модифікацією моделі Chiron, насправді спорідненість між двома гіперкарами обмежується лише двигуном. Bolide отримав власне вуглепластикове шасі, аеродинаміку, конструкцію підвіски та компонування. Саме тому Bugatti й знадобився повний цикл розробки - завдання полягало не просто в адаптації силової установки, а у створенні абсолютно нового гіперкара, налаштованого винятково на трек.
8,0-літровий W16 з чотирма турбокомпресорами у виконанні для Bolide розвиває 1600 к.с. і 1600 Нм крутного моменту, що дає розгін до 100 км/год за 2,2 секунди. Максимальна швидкість обмежена на рівні 380 км/год, що, за мірками трекових болідів без дорожньої сертифікації, є майже надлишковим показником. Коробка передач - 7-ступеневий робот з двома зчепленнями, а привод - постійний повний. Суха маса гіперкара становить лише 1450 кг, що більш ніж на 450 кг легше за найспортивніший Chiron Pur Sport. Такий результат став можливим завдяки радикальному підходу до полегшення конструкції, включно з оптимізованою аеродинамікою, елементами з високотехнологічних композитів та переробленими вузлами силового агрегату.
Bolide не встановив офіційних рекордів кола, що для Bugatti не стало приводом робити з нього рекордсмена. Його природа інша - це не автомобіль для титулів, а машинне втілення технічної філософії Bugatti, створене для колекціонерів та власників приватних треків, які обирають унікальний досвід, а не цифри в таблицях. Водночас компанія подбала, щоб Bolide став широко впізнаваним також у цифровому світі - він представлений у всіх основних автосимуляторах і добре знайомий молодшому поколінню геймерів.
Попри те, що Bolide став останнім трековим гіперкаром із двигуном W16, його силова установка ще живе у дорожній моделі Bugatti W16 Mistral. Це фінальний «дорожній» автомобіль з легендарним мотором, наклад якого становить 99 примірників. На базі Mistral Bugatti нещодавно представила унікальний Brouillard - першу модель нової лімітованої серії ексклюзивних автомобілів для найвибагливіших колекціонерів.
Наступний етап історії марки вже визначений - майбутнім базовим Bugatti стане Tourbillon, виробництво якого розпочнеться наступного року. Тираж - 250 одиниць, стартова ціна - від 3,8 млн євро. Але головне не це: Tourbillon відкриває нову еру гіперкарів Bugatti, адже вперше в історії бренд переходить на плагін-гібридну силову установку, де головну роль відіграє абсолютно новий атмосферний V16 об'ємом 8,3 літра, створений із чистого аркуша. Три електромотори доповнюють ДВЗ, формуючи гібридну систему з колосальним потенціалом. Уже зараз клієнти марки чекають на момент, коли цей мотор отримає власну трекову інтерпретацію - новий гіперкар, покликаний стати наступником Bolide у світі закритих трас.