Компанія Audi оновила одразу 5 моделей

23:46 27.11.2025
Компанія Audi оновила одразу 5 моделей

Audi оголосила про масштабне оновлення своєї модельної лінійки одразу для п'яти «серій», і це не просто косметичний рестайлінг. Зміни стосуються як «електричної» платформи PPE, так і «традиційної» PPC, і охоплюють динаміку, інтер'єр, асистенти, мультимедіа та навіть емоційне сприйняття автомобіля. Фактично йдеться про великий апгрейд посеред життєвого циклу моделей, який має продемонструвати, що актуальні Audi ще довго залишатимуться сучасними.

Головні нововведення отримали моделі A5, Q5, A6, A6 e-tron та Q6 e-tron. Як підкреслив технічний директор Audi Жоффруа Буко, ці зміни покликані показати «майбутню життєздатність платформ PPE та PPC» і зробити досвід керування більш емоційним, інтуїтивним та ефективним.

Що саме оновили

Для Audi це справжній апгрейд серед життєвого циклу моделей. Компанія вирішила не чекати наступного покоління й додала до A5, Q5, A6, A6 e-tron та Q6 e-tron нові можливості в апаратній частині та у програмному забезпеченні. Тепер водії отримують не лише вищий рівень комфорту, а й більш виразний характер авто, причому не тільки за рахунок налаштувань шасі, а й завдяки новим цифровим сервісам.

Новий режим «dynamic plus»

Найяскравіше оновлення стосується моделей S5 та S6 e-tron. Для них з'явився режим dynamic plus, який додає керованості та емоційності. У S5 це реалізовано через спортивний диференціал quattro та тонке гальмівне підрулювання: система розподіляє крутний момент між задніми колесами та підгальмовує потрібне колесо, щоб авто точніше заходило в повороти. У S6 e-tron усе тримається на електричному quattro та векторизації тяги, де електромотори майже миттєво перерозподіляють момент між осями й окремими колесами.

У цьому режимі машина реагує на педаль акселератора значно гостріше, а система стабілізації сама перемикається в спортивний сценарій, дозволяючи контрольований занос. Водночас зберігається повний комплекс електронних «страховок», тож Audi підкреслює: мова про керовано-контрольований драйв, а не про хаос на межі зриву зчеплення. Спеціальний екран Dynamic Plus у віртуальній панелі приладів додає відчуттів: з'являється круглий тахометр, індикатори-підказки перемикання передач та детальні спортивні віджети. При цьому ручне перемикання залишають повністю під контролем водія.

Окремо Audi додає помічник drive select assistant: коли функцію активовано, автомобіль сам підбирає режим drive select відповідно до стилю їзди та дорожньої обстановки. Тобто машина фактично «вчиться» реакціям водія та намагається випередити його очікування.

Електромобілі отримали м'якші зупинки та кращу рекуперацію

PPE-моделі тепер можуть сповільнюватися аж до повної зупинки без переходу на механічні гальма. Завдяки цьому зупинка стала помітно плавнішою, особливо в міських умовах, а рекуперація - ефективнішою. Отримана енергія повертається в батарею і збільшує запас ходу, а водій відчуває більш «однорідні» гальмівні зусилля, без різкого переходу від рекуперації до дискових гальм.

Оновлений блок керування рекуперацією дозволяє точніше дозувати уповільнення й адаптувати інтенсивність гальмування до дорожньої ситуації. Для власників електромобілів це означає не лише додаткові кілометри пробігу, а й менший знос гальмівних механізмів.

Нові асистенти: від круїзу до паркування

Помітні зміни відбулися і в комплексі систем допомоги водієві. Розширена версія адаптивного круїз-контролю тепер не тільки утримує авто в смузі за умови, що водій тримає руки на кермі, але й підтримує ініційовану водієм зміну смуги на автостраді. Достатньо ввімкнути покажчик повороту в бік потрібної смуги - і автомобіль самостійно виконає маневр, якщо дорожня обстановка дозволяє.

У місті та на заміських дорогах більше комфорту додає розширене розпізнавання дорожніх знаків. Якщо функцію активовано, авто може саме підлаштовувати швидкість під обмеження, а також враховувати знаки «Стоп», попередження про нерівності та правила пріоритету на основі даних навігаційного маршруту. У разі потреби машина завчасно знижує швидкість.

Окрема лінія оновлень стосується опційного пакета park assist pro. Функція reverse assist запам'ятовує останні 50 метрів траєкторії при русі вперед і може самостійно відтворити цю траєкторію в зворотному напрямку під час паркування. Це особливо корисно в вузьких дворах чи тісних заїздах. Maneuver assist допомагає уникати дотиків до перешкод у стислих просторах, автоматично коригуючи траєкторію. Найцікавіше - trained parking: система здатна зберегти до п'яти сценаріїв паркування довжиною до 200 метрів кожен та виконувати їх автономно на приватній території. Додатково з'явилася функція заїзду в гараж, яку можна запускати зі смартфона - авто може припаркуватися без необхідності попереднього проїзду повз місце паркування.

Цифрові матричні фари тепер доступні для A6

Audi додає до A6 нове покоління цифрових матричних фар. Це вже не просто LED, а високороздільне мікро-LED підсвічування, яке здатне проєктувати підказки прямо на дорогу. Анімації попереджають про слизьке покриття, допомагають утримуватися в смузі та виділяють пішоходів біля авто. Якщо система «бачить» ризик ожеледиці, на асфальт виводиться символ льодяної крижинки, а спеціальне світлове оформлення смуги руху допомагає водієві триматися по центру.

Навіть привітання при посадці стало більш видовищним - фари можуть відтворювати один із кількох сценаріїв світлового шоу. Передні денні ходові вогні складаються з 48 сегментів у кожній фарі й дозволяють обирати один із восьми світлових підписів через меню MMI. У відповідь на це задні цифрові OLED-ліхтарі 2.0, що складаються зі 198 сегментів з кожного боку, також змінюють малюнок, причому активні елементи динамічно загоряються і згасають, створюючи живий, «анімований» образ автомобіля.

Оновлений інтер'єр: нове кермо і зрозуміліші елементи керування

Після оновлення водія зустрічає нове багатофункціональне кермо й часткове повернення фізичних кнопок. Audi свідомо зменшила кількість сенсорних зон, зробивши взаємодію інтуїтивнішою, особливо на нерівних дорогах, де випадкові дотики до «сенсорів» часто дратують. У віртуальній панелі приладів частину колишніх сенсорних елементів замінено фізичними органами керування.

Моделі з ДВЗ у серії A6 отримали нові контурні передні сидіння з кращою бічною підтримкою, покликані зменшити втому в далеких поїздках. Інтерфейс віртуальної панелі побудовано за логікою, вже знайомою власникам оновленого Audi Q3: спрощені піктограми, ясна структура меню й три режими відображення - класичні круглі «прилади», навігаційний вид з акцентом на карту та режим з розширеними підказками асистентів.

Інтеграція смартфона стала глибшою: навігація, медіа і телефон тепер можуть виводитися не тільки на центральний екран MMI, а й на віртуальну панель приладів та дисплей переднього пасажира. Останній може працювати в приватному режимі - контент видно лише з його місця, не відволікаючи водія.

Голосовий асистент з ChatGPT: машина, яка сама розуміє ваші звички

Audi розширила можливості свого голосового асистента. Система стала самонавчальною: вона аналізує журнал поїздок, підхоплює звички водія й може відповідати на детальні запитання про стан авто, маршрути та режими роботи. Завдяки інтеграції ChatGPT тепер не обов'язково знати точну адресу. Можна сказати: «та сама піцерія на березі» або «італійський ресторан з видом на річку» - і система спробує знайти відповідний заклад за контекстом.

Асистент працює і як мобільний офіс: читає пошту, диктує й створює листи, працює з календарем через підключений акаунт, допомагає організувати робочий день у дорозі. Окремо додана можливість голосового керування асистентами руху - адаптивний круїз-контроль, утримання дистанції, підняття кузова за допомогою підіймальної підвіски на складних ділянках можна активувати голосом. Система здатна зчитувати поведінкові патерни - наприклад, автоматично пропонувати піднімати авто в місці, де водій часто уповільнюється через залізничний переїзд або високий бордюр.

Вбудована 4K-камера замість зовнішнього реєстратора

Усі оновлені моделі отримують інтегровану відеокамеру в основі салонного дзеркала. Вона знімає у 4K з HDR і може працювати як звичайний реєстратор. Уся інформація зберігається на локальну SD-карту, без передачі в інтернет, що важливо з точки зору приватності. Камера фіксує також швидкість, координати й час, а фото та відео можна переглядати прямо на центральному дисплеї.

Практичним доповненням стала функція «події»: система безперервно веде запис у буфер, а у випадку аварії або при ручній активації зберігає 30 секунд до і 30 секунд після інциденту. Автоматичний запис може також вмикатися при екстреному гальмуванні або активації аварійної сигналізації.

«Experience worlds»: автомобіль, який створює настрій

У салоні з'явилися спеціальні «атмосфери» - Relaxing, Activating та Harmonizing. Вони змінюють підсвічування, звук, масаж і клімат під конкретний настрій водія та пасажирів. Кожен сценарій триває від 10 до 20 хвилин і динамічно адаптується до рухів автомобіля. На електромобілях додали режим Power Nap - невелику цифрову «спа-паузу» під час заряджання: затемнення салону, заспокійливий звук та налаштування клімату допомагають відпочити кілька хвилин між поїздками.

Геймерам теж стане веселіше: ігри на зразок Asphalt Legends тепер можна запускати з підтримкою Bluetooth-контролерів та навушників. Пасажир може грати окремо на своєму дисплеї у приватному режимі, не заважаючи водієві. Крім того, Audi Application Store пропонує й інші тайтли, зокрема музичну гру Queen Rock Tour.


Источник: Audi
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024