Електроседан KIA EV4 не продаватимуть на ринку США

22:54 27.11.2025
Електроседан KIA EV4 не продаватимуть на ринку США

Компанія KIA підтвердила, що запуск електроседана (а точніше фастбека) EV4 на ринку США відкладено на невизначений термін. Компанія була вимушена ухвалити це рішення через різкі зміни державної політики, які вплинули на імпорт корейських автомобілів. Зокрема, скасування федерального податкового кредиту в розмірі $7 500 та запровадження нових тарифів суттєво змінили економічні розрахунки й змусили виробника переглянути власну продуктову стратегію для Північної Америки. Як зазначив керівник маркетингу KIA America Рассел Вейджер, EV4 є лише одним із кількох проєктів, що потрапили під удар нових правил, і зміни торкнуться й інших моделей, а також їхньої кінцевої вартості.

За його словами, конкретні терміни появи моделі на ринку поки неможливо назвати, оскільки вони безпосередньо залежать від того, як еволюціонуватимуть тарифні домовленості між США, Мексикою, Канадою та Південною Кореєю. У коментарі для Car and Driver Вейджер фактично визнав, що ситуація є повністю непередбачуваною, і підкреслив: дати запуску EV4 стануть зрозумілими лише тоді, коли буде ясність щодо митних рішень на рівні всіх чотирьох юрисдикцій. Він зазначив, що інженерні розрахунки для EV4 спочатку здійснювалися, коли мито на імпорт таких авто становило нуль, тоді як тепер компанія змушена діяти в умовах ставки 25%, яка може коливатися або знижуватися, але поки не має остаточно визначеної рамки. Нещодавня домовленість між США та Південною Кореєю, що передбачає зменшення тарифів із 25% до 15%, лише окреслює потенційний напрямок, але остаточних рішень немає.

Попри це, KIA підтвердила, що продовжує просувати іншу важливу модель - компактний електричний кросовер EV3, який, за словами Вейджера, лишається в планах компанії щодо американського ринку. EV3 уже став одним із найуспішніших електромобілів у Європі, а у Великій Британії він взагалі очолив рейтинг роздрібних продажів електрокарів. На тлі зростання попиту на невеликі електричні SUV, компанія переконана, що в США EV3 може стати навіть популярнішим за EV4 і стати ключовим продуктом у доступному електричному сегменті.

Однак KIA все ще не визначилася з термінами виходу EV3 на американський ринок та з остаточною ціновою політикою, адже попит на електромобілі у США після зникнення податкового кредиту став нестабільним. Продажі електрокарів KIA різко обвалилися: у жовтні продаж модельного флагмана EV6 зменшився на 71%, а великий електрокросовер EV9 втратив 66% порівняно з жовтнем попереднього року. На думку KIA, теперішні показники не дають реального уявлення про попит, оскільки завершення дії податкового кредиту значно змістило графік покупок: багато клієнтів поспішили придбати авто раніше, щоб отримати компенсацію. Тому компанія очікує зрозуміти реальну картину попиту лише ближче до лютого або березня 2026 року.

Попри затримку EV4, у KIA наголошують, що готові вивести цю модель на ринок США за умови стабілізації тарифної політики. Компанія працює над тим, щоб адаптувати модельну стратегію до нових умов, але підкреслює, що надмірні мита роблять проєкт економічно невигідним у його нинішньому вигляді. Тим часом на ринку електричних пікапів ситуація виглядає ще складнішою: у KIA натякнули, що електричний пікап, який компанія анонсувала кілька місяців тому, може взагалі не дійти до США. У якості аргументу Вейджер навів приклад Ford, яка скоротила виробництво F-150 Lightning і навіть розглядає можливість повної зупинки проєкту.

Паралельно KIA намагається підтримати інтерес до власних електромобілів за допомогою дуже щедрих фінансових стимулів. Компанія пропонує покупцям бонус у розмірі $10 000 для будь-якої моделі електрокару, а також альтернативний варіант - кредитування під 0% на 72 місяці з додатковими $2 500 у вигляді бонусу. Сестринський бренд Hyundai також посилює маркетингові програми й, зокрема, пропонує вигідні умови на IONIQ 5, який можна взяти у лізинг за $189 на місяць.


Источник: Electrek
Фото: KIA
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024