
The Boring Company, що належить Ілону Маску, оголосила про готовність відкрити свій перший підземний маршрут до міжнародного аеропорту Гаррі Ріда в Лас-Вегасі вже у першому кварталі 2026 року. Цю інформацію підтвердив інвестор Tesla Сойєр Мерритт, який опублікував деталі проєкту, зазначивши, що нова транспортна лінія стане важливим інфраструктурним рішенням для міста та туристичного потоку.
Маршрут, що поєднає центр Лас-Вегаса з найбільшим аеропортом штату, зможе перевозити до 20 тисяч пасажирів на годину. Завдяки підземному формату руху він працюватиме незалежно від дорожніх заторів і погодних умов, а розробники підкреслюють, що вартість поїздок буде на 50-80 відсотків нижчою, ніж аналогічні переміщення через Uber чи інший наземний транспорт. У компанії вже оголосили точні тарифи. Поїздка з даунтауну Лас-Вегаса до аеропорту обійдеться у 12 доларів і триватиме близько восьми хвилин. Переміщення від аеропорту до Las Vegas Convention Center коштуватиме десять доларів, а час у дорозі становитиме приблизно п'ять хвилин. Таким чином, підземний транспорт від The Boring Company обіцяє суттєво скоротити тривалість поїздок між ключовими точками міста та дати змогу пасажирам економити кошти, не жертвуючи швидкістю чи комфортом.
На тлі запуску першої ділянки широку увагу привернули й заяви президента The Boring Company Стівена Девіса, який повідомив про готовність компанії радикально знизити собівартість прокладання тунелів у найближчі роки. За його словами, уже в горизонті двох-п'яти років вартість побудови однієї милі підземного маршруту (це приблизно 1,6 км) може впасти до десяти мільйонів доларів. У довгостроковій перспективі компанія планує досягти зниження до трьох-чотирьох мільйонів доларів за милю, що є революційним значенням для галузі.
Для порівняння: традиційні тунельні проєкти у США зазвичай обходяться від п'ятисот мільйонів до трьох мільярдів доларів за милю залежно від складності ґрунтів, діаметра тунелю та обмежень конкретної локації. Іншими словами, підхід The Boring Company потенційно здатний зменшити вартість будівництва у сотні разів. У дописі Мерритта навіть зазначається, що очікувана кінцева вартість у 3-4 мільйони доларів за милю фактично дорівнює сьогоднішнім витратам на будівництво однієї милі звичайної наземної автомагістралі.
За словами інвестора, запуск першого тунелю стане не лише демонстрацією здатності компанії реалізувати масштабну підземно-транспортну систему, а й першим кроком до розширення мережі, яка у майбутньому може охопити більшу частину Лас-Вегаса та істотно змінити спосіб пересування містом. Ідея про швидкі, безпечні й недорогі підземні маршрути, які працюють у режимі високої пропускної здатності, після введення в експлуатацію маршруту до аеропорту отримає практичне підтвердження.