
У США затвердили жіночий манекен для краш-тестів автомобілів. Попередня версія була розроблена з урахуванням фізіології середньостатистичного чоловіка. Це допоможе знизити кількість травм жінок під час аварій, повідомляє The New York Times.
Згідно з офіційними даними, у США жінки за кермом на 73% частіше отримують серйозні травми у ДТП, ніж чоловіки. А ймовірність їхньої смерті вища на 17%.
Щоб знизити ці ризики, Міністерство транспорту США затвердило жіночий манекен для краш-тестів - THOR-05F. Його називають «міцнішим, точнішим і реалістичнішим».
Він оснащений понад 150 датчиками та краще відображає відмінності між чоловіками та жінками, зокрема форму шиї, ключиць, тазу і ніг.
Після прийняття остаточного рішення ця модель може замінити Hybrid III, яку десятиліттями використовували для оцінення автомобілів. Вона розроблена у 1970-х роках і базується на пропорціях середньостатистичного американського чоловіка зростом 5 футів 9 дюймів (175 сантиметрів) і вагою 170 фунтів (63,5 кілограма).
У 2011 році Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) оновила систему оцінки, включивши до неї жіночі манекени зростом 4 фути 11 дюймів (150 сантиметрів) і вагою 108 фунтів (49 кілограмів) та імітацією грудей. Однак його випробовували лише на пасажирському та задньому сидіннях. Це при тому, що у США кількість жінок за кермом приблизно на 3 мільйони більша, ніж чоловіків.
Хоча Міністерство транспорту затвердило технічні характеристики нового манекена, це не гарантує, що його використовуватиме NHTSA у своїх тестах або закріплять у Федеральних стандартах безпеки автомобільних транспортних засобів.
Наразі на розгляді у Конгресу перебуває законопроєкт про обов'язкове використання жіночого манекена у краш-тестах.