
Tesla заявила, що її система FSD отримає національне схвалення в Нідерландах у лютому 2026 року, але місцевий регулятор RDW спростував цю інформацію. Відомство наголосило, що компанія лише продемонструє FSD Supervised, а не пройде остаточне затвердження.
Tesla оголосила у соцмережах про нібито важливий прорив у Європі: за словами компанії, нідерландський регулятор RDW погодився надати національне схвалення для системи Full Self-Driving (FSD) у лютому 2026 року. RDW є ключовою інстанцією, яка займається реєстрацією та сертифікацією транспорту в Нідерландах, тож його рішення є критично важливим для запуску FSD на європейському ринку. Про це повідомляє Tesla Europe & Middle East.
У дописі Tesla навіть закликала користувачів писати RDW, аби «подякувати» за майбутнє затвердження системи. Однак регулятор швидко дав відповідь, яка суттєво відрізняється від риторики компанії.
RDW у своїй заяві зазначив, що у лютому Tesla лише продемонструє роботу FSD Supervised. За даними Bloomberg, який першим повідомив про позицію регулятора, жодного підтвердження щодо гарантованого схвалення немає. Відомство наголосило, що обидві сторони знають, які кроки потрібно пройти, аби ухвалити рішення в зазначений термін, але виконання графіка поки під питанням. Регулятор підкреслив, що для нього пріоритетом залишається безпека дорожнього руху.
На автомобілях Tesla стандартно встановлюється система Autopilot, а за додаткові 8 000 доларів користувачі можуть активувати FSD Supervised - пакет розширених функцій, який дозволяє автоматично керувати автомобілем, змінювати смугу руху та виконувати маневри на міських дорогах. Водночас FSD не є системою повного самокерування: водій повинен тримати руки на кермі та контролювати ситуацію.
Станом на сьогодні FSD доступна в Австралії, Канаді, Китаї, Мексиці, Новій Зеландії, Пуерто-Ріко та США, але для європейських користувачів її запуск залишається невизначеним.
Протягом кількох років Ілон Маск переконував інвесторів та публіку, що система автопілота Tesla стане галузевим стандартом, який будуть змушені купувати інші компанії. Ця ідея була фундаментом для високої оцінки вартості акцій бренду як розробника штучного інтелекту. Однак амбітні плани зіткнулися з суворою реальністю.
Видання Electrek припускає, що термін «нездійснені вимоги» означає, що автовиробники вимагали систему, яка дійсно забезпечує автономне водіння без постійного нагляду, а головне - гарантує безпеку. Традиційні бренди зазвичай дотримуються V-моделі валідації: вони чітко визначають вимоги, проводять суворі випробування і підтверджують надійність ще до випуску продукту на ринок. Яскравим прикладом є компанія Mercedes-Benz, яка, випустивши власну систему третього рівня автономності Drive Pilot, взяла на себе повну юридичну відповідальність за дії автомобіля під час роботи системи.