
Volvo готується до радикальної зміни у власній стратегії розвитку систем безпеки та автономного водіння. Шведський виробник, який ще зовсім недавно називав LiDAR ключовим елементом майбутньої безпеки й робив його стандартом на своїх флагманських електромобілях, тепер фактично відмовляється від цієї технології. Уже з 2026 року моделі EX90, ES90 та Polestar 3 більше не отримуватимуть датчики Luminar Iris навіть у вигляді опції. Такі дані підтверджуються у свіжому документі SEC, опублікованому після затримки Luminar з процентним платежем за власними 2L-облігаціями.
Ще минулого тижня Volvo перевела LiDAR зі стандартного обладнання в список опцій, що вже тоді сприймалося як тривожний сигнал. Тепер же з'ясувалося, що компанія вирішила повністю виключити систему з актуального покоління електромобілів. У Volvo зазначають, що цей крок продиктований прагненням знизити ризики у ланцюжку постачань і тим, що Luminar «не виконала контрактні зобов'язання». Це офіційна позиція, яку Volvo Cars USA озвучила у коментарі, що прямо фігурує у звіті.
Luminar, для якої Volvo була найбільшим клієнтом, сприйняла це різко: компанія оголосила про претензії щодо значних збитків, призупинила всі зобов'язання щодо постачання LiDAR і перебуває у стані конфлікту, який може виливатися у повноцінний судовий процес. У заяві, поданій 31 жовтня, постачальник підтвердив, що Volvo не лише відмовляється від Iris із 2026 року, а й відкладає рішення щодо встановлення наступного покоління LiDAR, включно з моделлю Halo, щонайменше до 2027–2029 років. Фактично це ставить крапку у співпраці між компаніями та змушує Luminar переглядати фінансові плани - постачальник зняв корпоративний прогноз до кінця 2025 року.
Відмова Volvo від LiDAR стала особливо несподіваною на тлі того, що EX90 свого часу позиціювався як перший у світі серійний електромобіль, створений «навколо LiDAR», а сама технологія була подана як фундамент майбутньої автономної їзди та безпеки. Та попри зміну стратегії, Volvo активно модернізує свої електромобілі. Зокрема, EX90 отримує нову, більш надійну електронну керуючу платформу (ECM), сучасну архітектуру 800V, яка забезпечує швидше заряджання, та оновлені комплекси ADAS. Новітні системи підсилюють функції автоматичного маневрування та термінового об'їзду перешкод, а також покращують роботу Park Pilot Assistant, який повинен працювати точніше та стабільніше.
Попри суттєві зміни, поки немає відповідей на ключові питання - чи зможе повна відмова від LiDAR не позначитися на рівні безпеки, та яким чином Volvo буде компенсувати брак технології, яку сама ж раніше називала критично важливою для майбутнього. Чи стане це кроком до здешевлення та спрощення виробництва, чи навпаки - тимчасовим рішенням на фоні проблем із постачанням - стане зрозуміло ближче до 2026 року.