
Subaru представила на домашньому ринку нову модифікацію свого популярного спорткара BRZ, яка отримала назву Subaru BRZ STI Sport Type RA. Це спеціальна версія, створена виключно для Японії, і хоча вона не є повноцінною моделлю STI, виробник суттєво доопрацював її з технічного та динамічного погляду. Такі модернізації роблять автомобіль набагато ближчим до трекових стандартів і значно відрізняють його від звичайного BRZ.
Під капотом у спорткара працює добре відомий 2,4-літровий атмосферний двигун, проте тепер він має помітні зміни, які прямо пов'язані з автоспортом. Subaru адаптувала силовий агрегат FA24, розроблений на основі гоночного BRZ CNF, що використовувався у серії Super Taikyu у 2022 та 2023 роках, а також виступав на перших двох етапах сезону 2024.
Компанія пояснила, що інженери ретельно оптимізували вагу та баланс деталей кривошипно-шатунної групи - поршнів, шатунів, колінвала, маховика та кришки зчеплення. Підхід до мінімізації маси й точного балансування компонентів дозволив досягти відчуття роботи гоночного двигуна з мінімальними вібраціями та плавним, рівномірним прискоренням, що раніше було доступно лише у спортивних прототипах.
Покращення помітні не лише під капотом. Автомобіль отримав 18-дюймові диски BBS, доступні у матовому бронзовому та сірому виконанні, амортизатори ZF на обох осях та гальмівну систему Brembo із золотистими супортами, що є характерною ознакою спеціальних моделей. Крім того, задній диференціал отримав корпус із охолоджувальними ребрами, запозиченими у гоночної версії, що підвищує стабільність роботи трансмісії під навантаженнями.
Subaru Tecnica International також додала низку власних компонентів, спрямованих на підвищення загальної жорсткості кузова та поліпшення аеродинаміки. Автомобіль оснащено передніми та задніми спойлерами, посиленою вихлопною системою, стабілізатором поперечної стійкості та спеціальною розпоркою кузова для зменшення його деформацій під час активного кермування. Найпомітнішим елементом став великий карбоновий задній антикрило, який не лише підкреслює спортивний характер моделі, але й забезпечує необхідну притискну силу на високих швидкостях. Крім технічних змін, у салоні з'явилися акценти у вигляді червоної прострочки, спеціальної таблички двигуна та чорних дверних ручок.
Уся модифікація комплектується виключно 6-ступеневою механічною коробкою передач. Трансмісія оснащена функцією Shift Assist, яка дозволяє виконувати перемикання з мінімальним розривом потоку тяги та забезпечує точне узгодження обертів під час перемикання передач, створюючи ефект, схожий на автоматичний «підгаз» при переході на нижчу передачу.
Ціна Subaru BRZ STI Sport Type RA починається від 32 100 доларів за версію без великого карбонового антикрила. Якщо покупець хоче отримати автомобіль у повній аеродинамічній конфігурації, вартість зростає до 35 400 доларів. Особливість продажу полягає у тому, що новинку неможливо придбати за принципом «хто перший прийшов». Через обмежений тираж у 300 автомобілів Subaru запускає спеціальну лотерею, участь у якій можуть подати всі бажаючі. Прийом заявок триватиме до 30 листопада включно.
Паралельно з початком прийому заявок Subaru планує публічно показати «заряджену» версію BRZ на Fuji Speedway під час фінального етапу гоночної серії Super Taikyu. Це підкреслює тісний зв'язок спеціальної моделі з автоспортом та демонструє, наскільки серйозно компанія підходить до створення треково орієнтованих версій цивільних автомобілів.