Електромобілі рухають глобальний ринок

23:09 19.11.2025
Електромобілі рухають глобальний ринок

Новий звіт Міжнародного енергетичного агентства (IEA) показав, що зростання світового авторинку у 2024 році забезпечили лише електромобілі та гібриди. Вони вже становлять 45% усіх продажів. Збут авто з ДВЗ від 2017 року впав на майже на третину.

У новому звіті IEA «Що далі для світової автомобільної промисловості» окреслено виклики та можливості, пов'язані з переміщенням міжнародних центрів виробництва та продажу автомобілів. Зміна орієнтирів відбувається на тлі зростання світового попиту на електромобілі.

Як йдеться у дослідженні IEA, географія світової автомобільної промисловості зазнає значних змін, а продажі електромобілів зростають. Достеменно встановлено потенційні наслідки для чинних виробників автомобілів та їхніх країн, включаючи можливості для підвищення конкурентоспроможності в умовах швидкозмінного середовища.

Звіт містить перший у своєму роді аналіз сектору, заснований на огляді ринкових даних та даних про витрати, а також консультаціях з учасниками галузі.

Китай - центр світового виробництва

На КНР зараз припадає 40% світових потужностей з виробництва автомобілів, тоді як на Європу та Північну Америку припадає по 15%.

Китай обігнав Європейський Союз і став найбільшим у світі експортером автомобілів у 2024 році.

Географія ринку змінилася кардинально:

Три структурні зрушення у світовій автоіндустрії

За словами виконавчого директора IEA Фатіха Бірола, «світова автомобільна промисловість зараз переживає серйозні зміни, які мають значні наслідки для економіки всього світу та для енергетичного сектору».

На підставі аналізу він виділив три масштабні тенденції, що зараз формуються:

Ці процеси матимуть значний вплив на енергетику та економіку.

Виклики для традиційних виробників

Чинні автовиробники змушені одночасно:

Чому Китай виробляє дешевше

У звіті зазначається, що виробництво автомобілів у Китаї дешевше, ніж у розвинених економіках, особливо електромобілів. Це пов'язано, головним чином, з такими факторами, як великомасштабне виробництво та вертикальна інтеграція. Ціни на енергоносії та витрати на робочу силу також сприяють цьому, але меншою мірою.

Виробництво електромобілів у Китаї суттєво дешевше через:

Чи можна наздогнати Китай

Звіт IEA зазначає: різницю у вартості батарей можна скоротити. Встановлено, що 50-відсоткові переваги Китаю - це результат виробничої ефективності та автоматизації.

Країни з розвиненою економікою можуть досягти подібних показників лише за умови інвестицій та масштабування виробництва. Однак на нинішньому етапі це практично не реально.


Источник: 24tv.ua
Фото: BYD
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024