
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні та визначили найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпортовані вживані, внутрішні перепродажі та нові.
Впродовж жовтня 2025 року українці сумарно придбали 1491 новий та вживаний сідловий тягач. Цей показник на 8,9% менший у порівнянні з результатами аналогічного періоду 2024 року, але на 13,2% більший відносно вересня поточного року.
Структура цього сегмента наступна: частка внутрішніх перепродажів склала 56,9% (849 шт.), імпорту вживаних сідлових тягачів - 32,7% (487 шт.). Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 89,6%.
Новими придбали 10,4% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 155 шт. такої техніки.
За окремими підсегментами порівняльна динаміка ринку сідлових тягачів виглядає так:
На внутрішньому ринку сідлових тягачів у жовтні панувала стабільність, хоча й із легким місячним зростанням (+3,4%), що свідчить про помірну активність перевізників. Картина тут знайома і передбачувана: попереду ті, хто пропонує максимальну надійність за адекватну ціну.
Беззаперечним лідером залишається DAF XF, який вже давно здобув титул «народного тягача». Його успіх - це не просто статистика, а свідомий вибір більшості: оптимальна «живучість», низька вартість обслуговування та найширша доступність запчастин роблять DAF XF найбезпечнішою інвестицією в умовах постійних економічних коливань.
Поруч із ним неподалік розташувалися німецькі важковаговики. MAN TGX і Mercedes-Benz Actros тримають високу планку, забезпечуючи необхідну конкуренцію у вищому класі. Їх цінують за якість збірки, технологічність та комфорт, хоча їхній прайс-лист на вторинному ринку може бути вищим.
Традиційно, шведські представники - Volvo FH та Scania R-series - не втрачають своїх шанувальників. Вони конкурують не стільки ціною, скільки неперевершеним комфортом для водія у дальніх рейсах, перетворюючи кабіну на справжній дім на колесах.
Цікаво, що у «хвості» Топ-10 все ще залишаються справжні «старожили», які відмовляються йти на пенсію. Такі моделі, як Renault Magnum, попри свій вік, продовжують мати стабільний попит. Їхня унікальна, простора кабіна з рівною підлогою досі є аргументом для тих, хто ставить комфорт на перше місце. Водночас Renault Premium та DAF CF виконують роль надійних, доступних «робочих конячок» для регіональних перевезень, демонструючи, що для багатьох перевізників вирішальним фактором залишається низький поріг входу та помірна вартість володіння, а не гонитва за останнім «євростандартом».
Після того як минулого місяця «перемогла дружба», коли з однаковою кількістю «пригнаних» траків на першій сходинці опинилися MAN TGX разом з DAF XF, цього разу більшість покупців сказали «так» німецькій технологічності, і трішки менше віддало свої голоси (у вигляді товстеньких пачок з купюрами євро) за витривалість й універсальність DAF XF.
Шведський дует Scania R-series та Volvo FH залишається стабільно високо в рейтингу імпорту. Перевізники готові платити більше за їхній преміальний комфорт і довговічність, особливо коли йдеться про міжнародні рейси.
У той час як масові, але старіші моделі на кшталт DAF CF та Renault Premium продовжують свій шлях в Україну як «бюджетна» альтернатива, варто звернути увагу на появу у Топ-10 більш сучасних моделей - зокрема Renault T-series. Це сигнал про поступову зміну пріоритетів та підвищення вимог до класу та року випуску імпортованих машин.
На ринку нових магістральних тягачів ми бачимо що панують ті, хто запропонував найкращі умови фінансування та найновіші моделі. Після кількох перемог Iveco S-Way, цього місяця беззаперечним лідером став Volvo FH. Його домінування настільки значне, що він сформував майже половину всіх нових постачань за місяць. Це є яскравим свідченням того, що великі перевізники, які можуть дозволити собі інвестицію в нову техніку, роблять ставку на технологічного, економічного та максимально надійного шведського лідера.
Другу та третю сходинки з помітним відривом посіли Iveco S-Way та Scania R-series. Їх присутність свідчить про диверсифікацію парків та те, що компанії активно розглядають конкурентні пропозиції, зокрема італійського виробника.
«Позитивна тенденція, яку ми бачимо кілька місяців поспіль - поступове зростання обсягів у сегменті тягачів», - коментує жовтневий статистичний зріз експерт авторинку Остап Новицький. - «У порівнянні місяць до місяця зростають усі підсегменти цієї частини ринку, а позитив тут полягає у тому, що вантажні перевезення - це певною мірою індикатор активності економіки. Навіть якщо врахувати, що в сегменті нових цього разу був сплеск завдяки продажам Volvo FH, це не змінює картину, бо цей продаж не виглядає як єдине замовлення одного клієнта - всі тягачі розійшлися по Україні, де найбільша група була 13 машин, потім 12, 7, і далі ще менше. Отже, свої автопарки покращують не лише найбільші перевізники, а й компанії середнього рівня, які прийняли рішення інвестувати в нову сучасну техніку. Залишається сподіватися, що у наступні звітні періоди цей тренд на зростання не зміниться на протилежний».