Mercedes-Benz «засвітив» Sprinter наступного покоління

23:23 27.10.2025
Mercedes-Benz «засвітив» Sprinter наступного покоління

Компанія Mercedes-Benz Vans розкрила перші подробиці про нове покоління культового фургона Sprinter, приурочивши це до наближення визначного ювілею - 130 років із моменту створення першого у світі розвізного автомобіля, який Карл Бенц розробив ще у 1896 році. Презентація майбутньої моделі відбулася у незвичайний спосіб - через масштабну скульптуру під назвою The Boulder («Валун»), створену з цілісного блоку матеріалу. Довжина цієї арт-інсталяції становить 6,5 метра, висота - 2,75 метра, а ширина - 2,5 метра. Вона поєднує елементи мистецтва і технологічної точності, символізуючи перехід від історії бренду до його високотехнологічного майбутнього. У формах цього «валуна» вже можна розгледіти обриси Sprinter наступного покоління - з акцентом на новий дизайн, пропорції та технологічність.

Як підкреслюють у Mercedes-Benz, майбутні фургони будуть більш цифровими, ніж будь-коли раніше. Вони отримають фірмову операційну систему MB.OS, яка поєднає штучний інтелект, інтелектуальну хмару Mercedes-Benz та функцію дистанційного оновлення програмного забезпечення «по повітрю». Це дозволить автомобілям залишатися актуальними протягом багатьох років, регулярно отримуючи нові функції, подібно до смартфонів. Крім того, система забезпечить глибоку інтеграцію всіх електронних компонентів - від мультимедійних і комфортних систем до енергокерування - для створення бездоганного користувацького досвіду.

Голова підрозділу Mercedes-Benz Vans Томас Кляйн наголосив, що компанія вже майже 130 років залишається вірною своїм клієнтам, розробляючи транспортні рішення, які приносять реальну користь бізнесу. «Переваги для наших клієнтів і додана цінність для них - наш головний пріоритет, як раніше, так і тепер. Задоволення клієнтів і інноваційні рішення закладені в нашій корпоративній ДНК», - зазначив він. У свою чергу, керівник відділу розробок Mercedes-Benz Vans Андреас Циган підкреслив, що нове покоління Sprinter стане не лише ефективнішим і розумнішим, але й перетвориться на флагман у своєму сегменті, задаючи стандарти в галузі завдяки інноваційним силовим установкам, підключенню до мережі та цифровим сервісам.

Щоб краще показати тяглість традицій, Mercedes-Benz представила і ретельно відреставрований найстаріший у світі діючий фургон - Benz Combination Delivery Vehicle 1899 року. Його створили за ліцензією в Англії компанією Hewetson's Ltd, офіційним представником Benz, і нині він зберігається в колекції Mercedes-Benz Classic. Цей автомобіль, відомий під назвою Ideal Van, має одноциліндровий двигун потужністю 3 к.с. і вантажопідйомність близько 100 кг. Пізніші версії отримали двигун на 3,5 к.с. і могли перевозити до 250 кг вантажу.

Саме такі машини стали відправною точкою історії вантажних автомобілів. Перші розвізні фургони Карла Бенца - моделі Benz Victoria та Benz Velocipede - мали задньорозташовані одноциліндрові чотиритактні двигуни об'ємом 2,7 і 1,0 літра відповідно. Вони розвивали потужність від 2,75 до 6 к.с., могли розганятися до 15–20 км/год і перевозити до 300 кг вантажу. Це був справжній прорив, адже такі машини були швидшими за двокінні екіпажі та перевозили утричі більше. Перший у світі фургон Benz було передано у грудні 1896 року паризькому універмагу Du Bon March? за ціною 4 500 марок. Так народився новий сегмент автомобільного транспорту.

Через майже століття, у 1995 році, Mercedes-Benz знову здійснила революцію в сегменті легких комерційних автомобілів, представивши Sprinter - модель, яка не лише заповнила нішу між легковими авто та вантажівками, але й стала настільки успішною, що дала назву цілому класу транспортних засобів. За три десятиліття було виготовлено понад п'ять мільйонів Sprinter у найрізноманітніших конфігураціях - від вантажних фургонів і пасажирських мінівенів до карет швидкої допомоги, кемперів і навіть автомобілів VIP-класу. У 2024 році 77% європейських клієнтів знову обрали Sprinter, що підтверджує неймовірну лояльність до цієї моделі.

Тепер компанія готує нову епоху. З 2026 року почне роботу нова модульна платформа VAN.EA (Van Electric Architecture), на якій базуватимуться середні та великі фургони Mercedes-Benz. Вона передбачає чіткий поділ на дві лінії: VLE і VLS - для приватних клієнтів, а також окремі версії для комерційного використання. Першою буде запущена повністю електрична модель VLE, а згодом - електричні транспортні фургони для бізнесу. Паралельно з'явиться друга архітектура - VAN.CA (Van Combustion Architecture), на якій вироблятимуть сучасні фургони з двигунами внутрішнього згоряння.

Майбутній Sprinter отримає безліч варіантів колісної бази, довжини, типів приводу та вантажопідйомності. Він буде доступний у конфігураціях для найрізноманітніших сфер - від кур'єрських служб і холодильних перевезень до будівельних компаній, медичних служб і туристичних camper-версій. Усі модифікації створюються з урахуванням реальних потреб клієнтів і стануть ще ефективнішими завдяки новій електронній архітектурі.


Источник: Mercedes-Benz
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024