Rivian скоротить понад 600 робочих місць

20:24 25.10.2025
Rivian скоротить понад 600 робочих місць

Американський електромобільний стартап Rivian продовжує зазнавати збитків і змушений скоротити близько 600 співробітників в очікуванні запуску нової моделі - середньорозмірного кросовера Rivian R2. На цей кросовер компанія покладає дуже великі надії, він має допомогти їй стати прибутковою, але є великі сумніви, що ці надії виправдаються.

Компанію Rivian заснував у 2009 році підприємець Ар-Джей Скеріндж, він є її гендиректором. У 2021 році компанія Rivian запустила у виробництво на своєму заводі в місті Нормал, штат Іллінойс (це колишній завод Mitsubishi Motors), електричний пікап Rivian R1T та позашляховик Rivian R1S. Третьою моделлю компанії став комерційний фургон Rivian Delivery: він спочатку був розроблений для Amazon, але сьогодні доступний всім охочим, ось тільки він мало кому потрібний. До речі, один з головних конкурентів Rivian Delivery - Chevrolet BrightDrop - щойно зняли з виробництва через низький попит.

Rivian R1T та R1S регулярно отримують оновлення, але це доволі дорогі моделі, попит на які природно обмежений. У третьому кварталі цього року компанія змогла продати 13 201 електромбіль, що на 32% більше продажів у третьому кварталі 2024 року, але такий сплеск не повинен вводити в оману, оскільки він пов'язаний з тим, що 1 жовтня Дональд Трамп скасував у США федеральну програму підтримки продажів електромобілів, тому ті, хто мав плани на покупку, намагалися встигнути це зробити.

Прибутки компанія Rivian поки не приносить, її чистий збиток за першу половину цього року склав 1,65 млрд доларів. Основні надії Rivian пов'язує з майбутніми запусками доступніших кросоверів Rivian R2 та Rivian R3 - вони очікуються у 2026 та 2028 роках відповідно. Під ці новинки компанія запланувала будівництво другого заводу у штаті Джорджія неподалік його столиці Атланти. Потужність цього заводу - понад 400 000 машин на рік, обсяг інвестицій - близько 5 млрд доларів, будівництво має розпочатися 2026 року, запуск - 2028 року.

Коротше кажучи, попереду у Rivian тільки витрати, на цьому фоні оголошення про скорочення 600 співробітників видається крихоборством, але, мабуть, інших способів скоротити витрати у Rivian зараз немає. Гроші, які Rivian отримає в результаті створення спільного підприємства з Volkswagen (5,8 млрд доларів) у теорії мають покрити всі витрати на запуск новинок та будівництво другого заводу, але поки що отримано лише перший транш, а саме СП, як нещодавно з'ясувалося, працює з великим скрипом і не дає потрібних результатів.

Якщо співпраця Rivian з Volkswagen все ж налагодиться, то американський стартап зможе протягнути ще кілька років, другий завод можна буде завантажити автомобілями Volkswagen, якщо звичайно у німецьких партнерів буде в тому потреба. На власному кросовері R2, який у «базі» коштуватиме близько 45 000 доларів, Rivian навряд чи багато заробить - нве та тепер ситуація на ринку, і поки що немає жодних передумов до того, що найближчими роками вона стане для електромобілів кращою. Ще дешевший Rivian R3 поки що знаходиться в зародковому стані, і за межами США у нього вже є безліч китайських конкурентів, причому вони з кожним роком стають кращими, а найчастіше й дешевшими.


Источник: АвтоСвіт
Фото: Rivian
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024