Інноваційні рішення Bosch для програмно-орієнтованих автомобілів

19:47 25.10.2025
Інноваційні рішення Bosch для програмно-орієнтованих автомобілів

Автомобільна промисловість змінюється. Програмне забезпечення та штучний інтелект надають автомобілям усе більше цифрових можливостей, а коди й алгоритми перетворюють керування на індивідуальний досвід. Але щоб повністю реалізувати цей потенціал, ПЗ потребує надійного апаратного підґрунтя. Bosch працює у всіх ключових сферах програмно-орієнтованої мобільності та є партнером автовиробників у всьому світі.

Системи допомоги водієві та сенсори для більшої безпеки та комфорту

Автоматизоване керування - ключова складова програмно-орієнтованих автомобілів. Bosch застосовує наскрізну архітектуру штучного інтелекту для пришвидшення розробки й підвищення продуктивності. Лінійка продуктів ADAS пропонується у трьох варіантах - базовому, середньому й преміальному, і їх можна придбати як інтегровані рішення або окремі модулі. Крім того, доступні підключені картографічні сервіси, що розширюють «поле зору» авто подібно до додаткового сенсора, надаючи інформацію про складні погодні чи дорожні умови, аварії чи автомобілі, що рухаються назустріч.

Bosch пропонує багатофункціональну камеру як автономне рішення з інтегрованою обробкою даних або як частину централізованих архітектур. Нові радари SX600 та SX601 мають на 30% більший діапазон і підтримують ШІ-обробку сигналів, причому SX601 відзначається підвищеною обчислювальною потужністю та подвійним режимом роботи. Інерціальні сенсори Bosch MEMS (SMU300 та SMI980) працюють за принципом «один сенсор для всього» й уже застосовуються в системах безпеки. Чипи TB293 і TB193 для ультразвукових сенсорів забезпечують рекордну швидкість передавання даних, а обробка «сирих» сигналів безпосередньо на перетворювачі суттєво підвищує точність розпізнавання об'єктів. Уперше ці чипи доступні на ринку окремо від сенсорів.

Bluetooth-датчики тиску в шинах і виявлення пошкоджень

Компактний сенсор SMP290 поєднує вимірювання тиску та прискорення з ASIC і Bluetooth на одному чипі. Він знижує енергоспоживання й забезпечує взаємодію зі смартфоном. А рішення Bosch для виявлення дрібних пошкоджень використовує вже наявні компоненти, наприклад блок керування подушками безпеки, та може оновлюватися дистанційно.

Act-by-wire: нові гальма

Bosch впроваджує електроприводні технології для систем кермування й гальмування. Інноваційна гальмівна система з виконавчим механізмом і ESP® повністю відмовляється від механічного зв'язку між педаллю та гальмами. Незабаром ця технологія вийде в серійне виробництво у партнерстві з одним із великих азійських автовиробників.

Розширене програмне забезпечення

Програмний комплекс Vehicle Motion Management синхронізує роботу гальм, кермування, шасі й силового агрегата. Він може активуватися як натисканням кнопки, так і автоматично завдяки ШІ. Додаткова функція «Комфортна зупинка» зменшує ривки під час гальмування на 70-90 %, підвищуючи комфорт пасажирів.

Потужні комп'ютери для програмно-орієнтованого автомобіля

До портфеля Bosch входять не лише централізовані високопродуктивні комп'ютери та сучасне програмне забезпечення, а й масштабована та адаптивна інфраструктура з передовими комунікаційними інтерфейсами. Головну роль відіграють зональні контролери, які збирають і передають дані з різних каналів і носіїв. Архітектури з 48-вольтовими мережами забезпечують стабільне живлення для дедалі складніших функцій, а система 48-volt Powernet Master гарантує безперебійне постачання енергії до критично важливих компонентів. Новий трансивер Bosch CAN SIC XL забезпечує швидкість передавання до 20 Мбіт/с і підтримує IP-комунікацію, відповідаючи вимогам сучасних архітектур. Bosch також пропонує інтегровані рішення для комунікації та інтелектуальні системи розподілу енергії.

Програмні рішення ETAS

Дочірня компанія ETAS пропонує Vehicle Software Platform Suite - безпечну платформу для створення й управління сучасними архітектурами, від класичних блоків керування до потужних комп'ютерів і систем для автоматизованого руху. Як співзасновник Eclipse S-Core, ETAS інтегрує підхід «code-first» і формує відкриті стандарти. Завдяки Comprehensive Measurement Solution функції авто можна швидко перевіряти й оптимізувати: платформа синхронізує дані з блоків керування в реальному часі й адаптується до різних застосувань: систем допомоги водієві, динаміки руху, інфотейнменту.

Напівпровідники та глобальна платформа для електромобілів

Bosch постачає напівпровідники з карбіду кремнію для інверторів, зарядних пристроїв та DC/DC-конвертерів. Компанія пропонує двоканальні MOSFET-транзистори з канавковою (Trench) структурою у версіях на 750 і 1200 В. Bosch прогнозує, що до 2030 року кожен третій новий автомобіль буде електричним, і активно розвиває глобальні стандартизовані платформи для eAxle - компактних приводів «3-в-1», що об'єднують двигун, інвертор і трансмісію, з можливістю додавання зарядних модулів і блоків розподілу енергії.

Компактне зарядне рішення й мобільний зберігач енергії

Нове покоління двонапрямних зарядних конвертерів поєднує зарядний пристрій і DC/DC-модуль у компактному форматі, вимагаючи на 30 % менше місця для встановлення. Вони підтримують двосторонній обмін енергією, перетворюючи авто на мобільний накопичувач.

Розширений запас ходу і швидше заряджання завдяки ПЗ

Інтелектуальні програмні функції дозволяють збільшити ефективність на 1,5 % і підвищити пікову потужність на 10 % без змін в обладнанні. Синхронізація роботи інвертора з обертанням електродвигуна підвищує дальність і водночас покращує відчуття від керування. Система eAxle Heating попередньо прогріває батарею перед заряджанням, що зменшує час підключення до мережі.

Цифрове підтвердження використання відновлюваного пального

Гібридні автомобілі також можуть бути корисними у зменшенні викидів CO?. Саме тому Bosch продовжує розробляти технології упорскування та нейтралізації вихлопних газів для двигунів внутрішнього згоряння. Використання відновлюваного пального в гібридних авто робить їх значно екологічнішими. Доказ того, що таке пальне дійсно залите в бак, може надати хмарне рішення Bosch - Digital Fuel Twin. Воно також демонструє, наскільки скоротилися викиди CO? певним автомобілем.

Термо- й енергоменеджмент

Модулі Bosch забезпечують оптимальну температуру батареї та електромотора, використовуючи холодоагент R290. Програмний комплекс Vehicle Energy Management координує термоменеджмент, силовий агрегат, мережу та заряджання, підвищуючи ефективність і довговічність авто.

Системи безпеки та батареї

Блок управління батареєю та електронний модуль відключення контролюють роботу комірок і забезпечують захист у критичних ситуаціях. Вони готові до інтеграції програмних функцій, зокрема «паспорта батареї», який стане обов'язковим у ЄС з 2027 року. В разі аварії електронний модуль відключення роз'єднує батарею з електросистемою автомобіля. Bosch також розробляє новий 48-вольтовий літій-іонний акумулятор для живлення критично важливих систем та функцій автоматизованого руху, що стане альтернативою традиційним 12-вольтовим батареям, що містять свинець.

Діагностика Tesla з Bosch ESI[tronic]

Діагностичне програмне забезпечення Bosch ESI[tronic] тепер охоплює й моделі Tesla, надаючи незалежним СТО змогу виконувати повну діагностику. Для подолання мовного бар'єра Bosch інтегрувала в процес інструмент автоматичного перекладу на основі ШІ: англомовна інформація миттєво транслюється обраною мовою користувача.


Источник: Bosch Mobility
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024