
Компанія Ford Motor Company тимчасово зупинила виробництво свого електричного пікапа F-150 Lightning на заводі Rouge Electric Vehicle Center у Дірборні, штат Мічиган. Причиною стало займання на підприємстві постачальника алюмінію Novelis у місті Освіґо, штат Нью-Йорк. Саме цей завод забезпечував Ford необхідними алюмінієвими компонентами для кузовів та конструкцій моделей F-Series, зокрема електричної версії Lightning. Через інцидент компанія змушена переглянути виробничі плани й тимчасово переорієнтувати ресурси на випуск бензинових і гібридних версій пікапів, які приносять значно більший прибуток.
Згідно з офіційним звітом Ford, наслідки пожежі можуть скоротити прибуток до оподаткування на суму до $1 млрд понад попередні прогнози. Щоб компенсувати потенційні фінансові втрати, компанія оголосила про масштабну реорганізацію виробництва та збільшення кількості робочих місць. Зокрема, у комплексі Rouge планується створення 900 нових робочих місць, а ще 100 з'являться на заводі Kentucky Truck Plant, де виготовляються повнорозмірні пікапи та вантажівки. Водночас усі працівники, які раніше працювали на лінії складання F-150 Lightning, тимчасово переведені до сусіднього підприємства Dearborn Truck Plant, де запущено третю виробничу зміну, щоб забезпечити стабільний випуск традиційних моделей F-150 і Super Duty.
Ford підтвердила, що виробництво F-150 Lightning залишається на паузі на невизначений термін, а конкретні строки його відновлення наразі невідомі. Представники компанії наголосили, що рішення є вимушеним і пов'язане не лише з перебоями у постачанні алюмінію, а й із прагненням сконцентрувати ресурси на найбільш прибуткових напрямах. Як зазначили у Ford, бензинові та гібридні версії F-Series вимагають менше алюмінію, а отже, менше залежать від проблем у ланцюжку постачання.
Попри тимчасові труднощі, F-150 Lightning зберігає статус найпопулярнішого електричного пікапа у США, випереджаючи Tesla Cybertruck та Rivian R1T. За третій квартал 2025 року Ford реалізувала понад 10 000 електропікапів, а з початку року - 23 034 одиниці, що стало рекордом для моделі.
Водночас, фінансові результати компанії демонструють контраст між традиційним і електричним бізнесом. Напрями Ford Blue (бензинові автомобілі) та Ford Pro (комерційні транспортні рішення) показали стабільне зростання прибутковості у третьому кварталі 2025 року. Натомість електромобільний підрозділ Model e знову зазнав значних збитків - $1,4 млрд за квартал, що перевищує минулорічний показник у $1,2 млрд за той самий період. Загальні втрати підрозділу з початку року сягнули $3,6 млрд, з яких $3 млрд припадає на поточне покоління електромобілів, а ще $600 млн - на інвестиції у розробку нових моделей.
Представники Ford запевнили, що компанія не відмовляється від електрифікації, однак тимчасово коригує стратегію, аби зберегти фінансову стійкість і забезпечити розвиток найбільш успішних напрямів. Очікується, що до 2026 року виробництво бензинових і гібридних пікапів F-150 та Super Duty зросте більш ніж на 50 000 одиниць на рік, що дозволить Ford компенсувати збитки й зберегти позиції лідера у сегменті повнорозмірних пікапів.