Mercedes-Benz готує революційний автомобільний двигун

21:46 23.10.2025
Mercedes-Benz готує революційний автомобільний двигун

Mercedes-Benz оголосила про черговий технологічний прорив у світі електромобілів. Її британська дочірня компанія YASA, заснована в Оксфордширі, розробила нове покоління аксіальних електродвигунів, що поєднують надзвичайну компактність із рекордною потужністю. Новий мотор важить лише 13 кг, але здатен розвивати до 1006 к.с. (750 кВт) пікової потужності, встановивши світовий рекорд щільності потужності - 59 кВт (79 к.с.) на кілограм. Це майже на 40% вище за попереднє досягнення YASA, зафіксоване влітку 2025 року, яке становило 42 кВт/кг (56 к.с. на кілограм).

За словами компанії, досягнення стало можливим завдяки унікальній аксіальній конструкції, яка відрізняється від традиційних радіальних двигунів. Замість циліндричної архітектури YASA використовує плоскі дископодібні ротори, що дозволяють отримати більший крутний момент при менших габаритах. Завдяки цьому електромотор не лише легший, а й здатен забезпечити потрійну щільність потужності порівняно з більшістю сучасних моторів конкурентів. Така компоновка відкриває нові можливості для створення надлегких і надпотужних спортивних електромобілів.

Хоча пікова потужність перевищує позначку у тисячу кінських сил, безперервна робота двигуна забезпечує 350-400 кВт (469-604 к.с.), що залишається видатним показником навіть за сучасними мірками. Важливо, що рекорд встановлено не на рівні комп'ютерного моделювання, а на реальному діючому прототипі, який вже проходить випробування на стендах. YASA підкреслює, що мотор виготовлений без використання дорогих чи екзотичних матеріалів, а його конструкція масштабується для серійного виробництва, тобто технологія потенційно готова до впровадження в комерційні автомобілі.

Засновник і технічний директор компанії Тім Вулмер (Tim Woolmer) назвав цей результат «вагомим підтвердженням життєздатності» нового покоління аксіальних двигунів. За його словами, це не просто лабораторний експеримент чи концепт на екрані - двигун уже «працює на динамометричних стендах і демонструє стабільну потужність у реальних умовах».

Mercedes-Benz, яка повністю викупила YASA у 2021 році, планує впровадити цю технологію у нових флагманських моделях AMG, включно з майбутнім електричним суперседаном і високопродуктивним SUV. Застосування аксіальних моторів дозволить не лише зменшити вагу та втрати енергії, а й суттєво підвищити ефективність, що стане вирішальним кроком у розвитку електричної лінійки Mercedes-AMG.

Попри рекордні характеристики, головним викликом залишається висока собівартість виробництва, адже конструкція аксіальних двигунів вимагає надточних компонентів і складного складання. На початковому етапі ця технологія з'явиться лише в топових спортивних моделях, однак Mercedes-Benz уже розглядає шляхи зниження вартості, щоб у перспективі зробити її доступною для ширшого спектра автомобілів бренду.


Источник: Carscoops
Фото: YASA
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024