
Skoda вирішила оживити одну з найрідкісніших своїх класичних моделей - елегантне купе 1000 MBX - і представила її сучасну інтерпретацію в рамках дизайнерської серії Icons Get a Makeover. Мета цієї серії - показати, як спадщина марки може поєднуватися з новою дизайнерською філософією Modern Solid, яка визначатиме вигляд майбутніх електромобілів Skoda.
Нова 1000 MBX не є концептом майбутнього серійного автомобіля, а радше творчим експериментом дизайнерів Антті Савіо та Девіда Стінгла. Вони прагнули зберегти суть оригінальної моделі 1960-х - практичної, елегантної й дружньої, а не надмірно агресивної чи спортивної.
«Сучасні спорткари часто виглядають занадто зухвало. Ми ж хотіли залишити той шарм і легкість, які мали автомобілі 60-х», - пояснює Савіо.
Оновлена Skoda 1000 MBX у стилі Modern Solid - це елегантний кросовер-купе з конфігурацією сидінь 2+2, дверима з задніми петлями та простором, якого вистачить навіть для спортивного спорядження чи велосипеда. Пневматична підвіска дозволяє змінювати дорожній просвіт для динамічного вигляду або для комфортної подорожі нерівними дорогами.
В інтер'єрі зберегли характер оригіналу, але подали його у футуристичному ключі. Центральне місце займає овальна панель приладів із проєкційним дисплеєм, що відсилає до дизайну 60-х. Овальні мотиви повторюються на кермі та підголівниках, а традиційний хром замінили на графічні елементи з підсвічуванням.
Переглянути цей допис в Instagram
Оригінальна Skoda 1000 MBX, створена в 1966 році на базі седана 1000 MB, стала першим автомобілем бренду з несучим кузовом і литим алюмінієвим блоком двигуна. Дводверне купе без центральної стійки було оснащене двигуном об'ємом 988 куб. см (42 к.с.), а у 1968-му вийшла версія 1100 MBX із 52 к.с. Загалом випущено лише 2517 екземплярів - сьогодні це справжній колекційний скарб.
Антті Савіо, який працює в Skoda понад 17 років, зізнається, що натхнення черпав у архітектурі та промисловому дизайні. Саме тому кузов нового MBX має сміливі, геометричні лінії та впевнені пропорції. У концепті немає традиційного заднього скла - його замінили камерою заднього огляду, що підкреслює сучасність підходу.
Над концепцією MBX працювали близько місяця. Савіо згадує, що ключову ідею ескізу він створив буквально на клаптику паперу в барі, а вже за кілька тижнів команда перетворила її на 3D-модель. У результаті народився проєкт, який не лише віддає шану минулому, а й демонструє, як Skoda бачить поєднання спадщини з майбутнім.