
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Сегмент мотоциклів - найбільш залежний від сезонності, серед транспортних засобів, призначених для перевезень пасажирів чи вантажів. На діаграмі видно, як активізується ринок влітку, під час високого мотосезону, та наскільки знижуються обсяги продажів у міжсезоння.
Загальний обсяг офіційно оформлених покупок мотоциклів усіх типів у вересні склав 7 тисяч. Ці обсяги менші, ніж були у попередньому місяці (серпні) на 18,1%, однак більші, ніж було торік у вересні-2024, на 11,2%. Наближення холодів бере своє, однак ця частина ринку все ж зростає.
Серед загальної кількості 56,6% мотоциклів були новими (імпортованими з-за кордону), кількісно це 3982 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 2491 угоду купівлі-продажу мототехніки, що склало 35,4% від загальної кількості.
Ще 7,9% мотоциклів були імпортовані вживаними з-за кордону (559 шт.).
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами, де дуже чітко виражена сезонність, й першочергове значення має порівняння саме рік до року, виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y - у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
Саме у річних порівняннях у всіх трьох підсегментах числа зі знаком плюс.
На внутрішньому ринку першість утримує Honda, однак друге і третє місця за китайськими марками - Lifan та Geon, які з дуже невеликою різницею витіснили на четверту сходинку Yamaha. І цей процес не можна назвати боротьбою за споживача на «вторинці», яка може з місяця в місяць приносити різні результати, оскільки ринок максимально активно поповнюється новими мотоциклами переважно китайського виробництва, тому надалі ми бачитимемо японські, американські чи німецькі марки все нижче у списку.
У сегменті «пригнаних» - поки набір давно відомих «старожилів» ринку. Найбільше ввозять класичних «японців» - Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki залишаються незмінною четвіркою лідерів, що обирають як новачки, так і досвідчені райдери. Є певна частка і мотоциклів «з характером»: Harley-Davidson упевнено тримається в середині списку, а Ducati, Indian, KTM і Triumph - нагадують, що для когось мотоцикл це не просто транспорт, а стиль життя. І попри вік, ці машини приїжджають з амбіціями на нове життя на українських дорогах. Нехай навіть у таких невеликих кількостях.
У сегменті нових мотоциклів в Україні за перше місце минулого місяця серйозно боролися аж три марки: Spark, Lifan та Musstang. Різниця виявилася буквально в кілька проданих мотоциклів, однак все ж вона є, і опираючись на неї ці марки й розміщені у ТОП-10.
Ще варто зазначити, що на відміну від попередніх періодів у десятці наймасовіших нових байків цього разу не знайшлося місця для когось іншого, крім китайських та індійських мотобрендів.
Це скоріш за все вказує на те, що переважно мотоцикли в Україні купують як основні транспортні засоби (коли можливості стримують купівлю автомобіля), а не як додаткові, для спорту, відпочинку чи розваг.