
У Шанхаї відбулася подія, яку вже називають історичною для світового судноплавства. Тут, у порту Луодун, відбулася перша ходова церемонія унікального судна під назвою Yuanchun 001 - першого у світі багатофункціонального корабля, що працює на поєднанні метанолу, водню та електроенергії. Цей проєкт реалізовано у співпраці компанії Geely та низки китайських промислових партнерів, і він став черговим підтвердженням амбіцій країни у сфері зеленої енергетики та декарбонізації транспорту.
Yuanchun 001 оснащений інноваційною гібридною системою, розробленою інженерами Geely, яка об'єднує метанолові генератори та літієві акумулятори. Завдяки цій технології витрати на електроенергію скорочуються на 42%, а шкідливі викиди знижуються на 98% у порівнянні з традиційними дизельними суднами. Такі показники роблять його однією з найекономічніших і найекологічніших платформ у своєму класі.
Порівняно з повністю електричними суднами, Yuanchun 001 отримує ті ж державні субсидії, проте коштує на 24% дешевше при закупівлі, споживає на 11,5% менше енергії та має значно більший запас ходу - до 1500 кілометрів на одному циклі. Цей результат став можливим завдяки комплексному підходу до розробки силової установки та використанню метанолу як одного з ключових джерел енергії.
Метанол, який можна виробляти як із вугілля, так і з відновлюваних джерел, включаючи водень, отриманий за допомогою вітрової та сонячної енергії, розглядається у світі як одне з найперспективніших «зелених» палив. Він забезпечує не лише ефективне зниження вуглецевого сліду, а й дає змогу Китаю оптимізувати власну енергетичну незалежність. Експерти Longspur Research визнали метанол одним із найкращих варіантів морського екопалива нового покоління, здатного стати основою для сталого розвитку всієї галузі.
Упродовж останніх років багато провідних корпорацій Китаю активно інвестують у розвиток метанольних технологій і поступово формують власні флоти суден на альтернативному паливі. Це створює новий тренд у міжнародному судноплавстві, який може радикально змінити уявлення про «нульові викиди» у транспортному секторі. Yuanchun 001 став практичним підтвердженням цього переходу, демонструючи, що перехід від дизеля до метанолу і водню вже не є питанням далекого майбутнього.
У компанії Geely підкреслюють, що створення цього судна є логічним продовженням стратегії розвитку «альтернативного транспорту» - від автомобілів до важкої промислової техніки. Наразі технологія метанол-водень-електро вже використовується не лише у судноплавстві, а й у комерційному автотранспорті. За офіційними даними, у світі продано понад 50 000 автомобілів, що працюють на комбінації метанолу та водню, а їхній сумарний пробіг перевищив 23 мільярди кілометрів. Ці результати свідчать про високу надійність, економічність та довговічність технології.
Китайські аналітики зазначають, що метанольно-воднева енергетика має особливе значення саме для національної економіки. На відміну від чисто електричних або водневих систем, вона базується на легко масштабованих процесах і може використовуватися на території країни з мінімальною залежністю від імпортних ресурсів. Сьогодні в Китаї діє понад 60 державних і регіональних програм, які підтримують впровадження технологій на базі метанолу, включно з податковими пільгами для вантажних і пасажирських транспортних засобів, що працюють на цій енергії.