
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій напівпричепів в Україні та визначили найпопулярніші типи й марки у трьох основних сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах і реєстраціях нових.
У вересні 2025 року українські перевізники придбали загалом 1224 нових та вживаних напівпричепи. Це на 2% більше, ніж було у серпні цього року, але на 23% менше відносно обсягів вересня 2024 року.
Найбільшу частку склали внутрішні перепродажі - 65,6% (803 шт.), далі - імпорт вживаних, 28,3% (346 шт.). Нові імпортовані напівпричепи охопили 5,1% (62 шт.), ще 1,1% (13 шт.) - техніка, виготовлена в Україні.
За окремими підсегментами динаміка торгів напівпричепами виглядає так:
Найпопулярнішою категорією тут стали самоскиди, також попит був на тентовані та бортові тентовані варіанти.
На внутрішньому ринку вживаних напівпричепів лідерські позиції традиційно утримують великі гравці: Schmitz Cargobull, Krone та Kogel. Зате далі цієї трійки простежуються цікаві тенденції серед інших виробників. Четверте місце в рейтингу стабільно посідає Wielton, що є чітким сигналом зростаючої популярності польського бренду. Він активно завойовує прихильність перевізників завдяки вигідному співвідношенню ціни та якості, пропонуючи сучасні рішення, які є більш доступними, ніж німецькі аналоги. Також важливу роль відіграють спеціалізовані марки: наприклад, Schwarzmuller відомий своїми якісними та витривалими напівпричепами, які часто обирають для складних завдань.
Подальша частина рейтингу повністю складається з представників вузьких ніш. Такі бренди, як Benalu, Stas та Magyar, активно представлені у сегментах, котрі потребують спеціалізованого транспорту, як-от алюмінієві самоскиди, цистерни чи харчові напівпричепи. Це свідчить про те, що на внутрішньому ринку є попит не тільки на стандартні «штори», а й на специфічне обладнання. Присутність таких марок, як Fruehauf та Bodex, додає різноманітності, підтверджуючи, що ринок вживаних причепів залишається відкритим для найрізноманітніших європейських та локальних пропозицій, що дозволяє знайти рішення під будь-який бюджет і завдання.
Серед «свіжопригнаних» напівпричепів наймасовішими стали тентовані варіанти, також активно ввозили тентовані платформи та самоскиди.
Серед новоприбулих напівпричепів тут теж домінує німецька «велика трійка», яка стала еталоном надійності та якості. Schmitz Cargobull захопив левову частку ринку, перетворившись на його неформальний стандарт. Цей бренд цінують за уніфікацію, міцність конструкції та, що найважливіше для вживаного транспорту, за найширшу доступність запчастин. Вантажівка DAF XF та причіп Schmitz Cargobull можна сміливо назвати головним робочим комплектом української логістики. Слідом за лідером йдуть Krone та Kogel, які разом із Schmitz'ом формують ядро ринку, пропонуючи перевірені та ліквідні рішення, особливо у сегменті тентованих та рефрижераторних напівпричепів.
Цікаво, що далі у рейтингу розміщується ціла низка спеціалізованих виробників. Такі марки, як Stas, Benalu та Schwarzmuller, мають сильні позиції у сегменті самоскидних чи цистернових напівпричепів. Вони не конкурують із лідером за обсягом, але забезпечують високу якість у своїй вузькій ніші застосування. Також помітна присутність Wielton - польського виробника, який активно займає частку ринку завдяки привабливій ціновій пропозиції. А поява Lohr (який спеціалізується на автовозах) та MKF Metallbau (часто це спеціальні кузови) свідчить про те, що імпорт забезпечує потреби не лише у стандартних «шторах», а й у дуже специфічному транспорті.
У цій групі наймасовішим типом стали фургони-рефрижератори. Другі за популярністю самоскиди, третя позиція у платформ.
Абсолютним лідером тут став Schmitz Cargobull, який, здається, не знає конкурентів. Його домінування свідчить про те, що перевізники, які купують новий причіп, прагнуть мінімізувати ризики та обирають найнадійніший бренд із бездоганною репутацією. Слідом за «слоником» іде Krone, а Kjgel хоч і присутній, проте його частка значно менша. Це трійця, яка забезпечує стандарти якості й ліквідності.
Далі рейтинг демонструє чіткий інтерес до спеціалізованих рішень та нових гравців. TAD та Wielton займають важливе місце, пропонуючи, ймовірно, вигідніші ціни та спеціалізовані моделі. Наприклад, Schwarzmuller та Menci - це виробники, які часто асоціюються з якісними самоскидними напівпричепами чи цистернами. Присутність Meusburger, Mega та Gras підтверджує, що купівля нового причепа - це завжди інвестиція під конкретне, часто вузькоспеціалізоване завдання, а не універсальне рішення. Таким чином, ринок нових напівпричепів - це вибір між беззаперечною надійністю лідера ринку та вузькою спеціалізацією для конкретних транспортних потреб.
Schmitz Cargobull - німецький виробник напівпричепів, який уже багато років вважається еталоном у галузі. За підсумками вересня ця марка знову стала лідером одразу у всіх сегментах нових та вживаних напівпричепів. Популярність пояснюється поєднанням надійності, довговічності та широкої спеціалізації: від тентованих і рефрижераторів до самоскидів і платформ.