
Китайська компанія Linglong Tire зробила справжній прорив у галузі промислових шин, представивши гігантську всесталеву радіальну шину розмірності 59/80R63, яка важить понад шість тонн. Новинка стала найбільшою шиною у світі, офіційно зійшовши з конвеєра 18 жовтня на заводі компанії в місті Чанчунь. Її діаметр перевищує чотири метри, а максимальне навантаження на одну шину сягає понад 100 тонн. Вона призначена для найпотужніших кар'єрних самоскидів, таких як Caterpillar 797 та Komatsu 980, і відповідає всім вимогам експлуатації у вкрай складних умовах відкритих гірничодобувних підприємств.
Розробка шини 59/80R63 стала важливою подією не лише для самої компанії, а й для всієї китайської промисловості, адже вона офіційно вивела Linglong Tire до вузького кола виробників, здатних виготовляти 63-дюймові всесталеві гігантські інженерні шини. До цього у світі лише кілька компаній могли похвалитися подібними технологічними можливостями.
У процесі створення цієї шини інженери Linglong подолали низку складних технічних викликів, пов'язаних із структурним дизайном, матеріальними формулами, технологічними процесами та виробничими інструментами. Компанія наголошує, що цей продукт став демонстрацією її самостійного інноваційного потенціалу, який вона розвивала протягом майже сорока років роботи у сфері шинобудування. Від моменту випуску своєї першої шини для сільськогосподарської техніки у 1987 році Linglong поступово вибудувала три основні напрями діяльності - шини для інженерної, сільськогосподарської та промислової техніки, перетворившись на одного з провідних виробників Азії.
Нова гігантська шина має високонасичений малюнок протектора, який забезпечує оптимальне зчеплення навіть на нерівних поверхнях, а також систему багатоканальних охолоджувальних борозен. У поєднанні з технологією ультранизькотемпературної вулканізації це підвищує ефективність тепловідведення, покращує стійкість гумової суміші до порізів та підвищує загальну довговічність виробу. Такі рішення дозволяють шині витримувати екстремальні навантаження, тривалий перегрів і постійні механічні удари під час роботи на відкритих кар'єрах.
Як зазначають у компанії, запуск 59/80R63 є ключовим етапом реалізації глобальної стратегії «3+3», що входить до ширшого корпоративного плану «7+5». Ця стратегія передбачає розгортання виробництва позашляхових шин одночасно на трьох заводах у Китаї та трьох за кордоном, що має зміцнити позиції Linglong Tire на міжнародному ринку. Вже у 2022 році компанія почала масштабну модернізацію своїх виробничих потужностей для задоволення попиту на великогабаритні шини, які використовуються у важкій техніці.
Варто зазначити, що хоча китайська Linglong Tire зараз активно заявляє про свої технологічні досягнення, подібні шини раніше вже виготовлялися й в інших країнах. Наприклад, у Білорусі ще кілька років тому було налагоджено випуск шин BEL-190 для кар'єрних самоскидів БелАЗ, які мають схожу розмірність і функціональне призначення. Проте саме Linglong наразі продемонструвала повністю власну, незалежну розробку, що поєднує інженерну точність, передові матеріали та промислову масштабність виробництва.