
Китайський автогігант BYD, який є найбільшим виробником електромобілів у Китаї та головним конкурентом Tesla, розглядає Іспанію як пріоритетного кандидата для будівництва свого третього заводу в Європі. Про це повідомляє агентство Reuters з посиланням на джерела, знайомі з внутрішніми планами компанії.
Новий завод стане частиною масштабної стратегії BYD із локалізації виробництва на європейському ринку. Уже зараз компанія будує підприємство в Угорщині, а ще один завод планує відкрити в Туреччині у 2026 році. Іспанський об'єкт, якщо рішення буде схвалене, стане ключовим елементом у планах виробника - забезпечити повне складання всіх автомобілів для Європи на місцевих потужностях протягом трьох років. Це дозволить BYD уникнути можливих митних тарифів ЄС на китайські електромобілі, які можуть бути запроваджені через занепокоєння європейських регуляторів щодо демпінгових цін.
За даними джерел Reuters, Іспанія наразі є основним фаворитом серед усіх розглянутих локацій завдяки поєднанню порівняно низьких виробничих витрат і розвиненої мережі чистої енергетики. Країна активно інвестує в «зелені» технології, і це робить її привабливою для виробників електромобілів. Менеджер BYD по Іспанії та Португалії Альберто Де Аса підтвердив, що Іспанія має розвинену промислову інфраструктуру, дешеву електроенергію та сприятливе ділове середовище, що ідеально відповідає планам компанії з подальшого розширення.
Втім, остаточне рішення ще не ухвалене. BYD, за словами джерел, продовжує розглядати інші варіанти, а остаточне погодження нового заводу потребуватиме схвалення китайських регуляторних органів. Очікується, що фінальне рішення буде ухвалено до кінця поточного року.
Раніше компанія вивчала можливість будівництва заводу в Німеччині, але через високу вартість робочої сили та електроенергії цей варіант викликав сумніви всередині керівництва. Водночас Міністерство промисловості Іспанії та представники BYD поки відмовилися від коментарів.
Для самої Іспанії потенційна угода з BYD може стати важливим стратегічним проривом. Країна вже є другим за обсягами виробником автомобілів у Європі після Німеччини, і активно просуває себе як майбутній європейський хаб з виробництва електромобілів та батарей. З 2020 року уряд Іспанії реалізує інвестиційну програму на 5 мільярдів євро, спрямовану на залучення автовиробників через фонди післяпандемічного відновлення ЄС. У межах цієї програми Іспанія вже привернула увагу таких компаній, як Volkswagen, Chery та CATL.
Аналітики зазначають, що рішення BYD може бути також пов'язане з політичним фактором. Іспанія в останні роки помітно покращила дипломатичні та бізнес-відносини з Китаєм. Минулого року країна утрималася під час голосування ЄС щодо запровадження тарифів проти китайських електромобілів, чим фактично уникла напруження у відносинах із Пекіном. Тим часом Китай, за даними Reuters, таємно порадив своїм автовиробникам не інвестувати в ті європейські держави, які підтримали ці тарифи. Німеччина, наприклад, голосувала проти них, але її економічні умови залишаються для BYD менш привабливими, ніж іспанські.
Продажі BYD у Європі за перші вісім місяців 2025 року зросли на 280% у порівнянні з аналогічним періодом 2024-го. Компанія активно розширює свою дилерську мережу, відкриває нові центри продажів і набирає досвідчених менеджерів для посилення позицій на континенті. Це зростання пов'язане не лише зі збільшенням поставок повністю електричних моделей, але й з розширенням пропозиції plug-in гібридів, які користуються високим попитом серед європейських покупців.