
Сегмент легких комерційних автомобілів (LCV) залишається важливою частиною українського ринку завдяки поєднанню функціональності та економічності. Порівняно з великовантажним транспортом, такі машини дешевші в експлуатації й споживають менше пального. Невеликі розміри дозволяють комфортно працювати в умовах міста, а вантажний потенціал забезпечує попит серед малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації роблять сегмент ще універсальнішим, дозволяючи поєднувати робочі завдання й особисті поїздки.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж вересня 2025 року сумарно було куплено 3,7 тис. машин групи LCV. У порівнянні з вереснем 2024 року це на 20,5% менше. Відносно серпня цього року маємо невеликий приріст обсягів, на 6,6%.
Ось яка динаміка за підсегментами ринку LCV:
Структура сегмента наступна: найбільша частка, 52,3% - у внутрішніх перепродажів; 31,1% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 14,2% - нові імпортні, 2,4% - вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин - 16,5%. Опираючись на розмір частки кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували пікапи та вантажопасажирські версії.
Всього тут відбулося понад 1917 угод купівлі-продажу щодо транспортних засобів цього сегмента.
На внутрішньому ринку лідерство стабільно утримує Mercedes-Benz Sprinter - універсальний бус, який заробив хорошу репутацію у всіх колах перевізників. Друга позиція у Renault Master, що останні роки став улюбленцем малого бізнесу завдяки балансу ціни й обсягу. Третій у списку ГАЗ Газель - аналог «Жигулів» у вантажному сегменті.
Популярні й компактніші моделі, на кшталт Renault Kangoo чи VW Caddy - зручні в місті, економні й часто використовуються в сервісних чи кур'єрських службах. А Vivaro, Crafter, Trafic чи Transit залишаються улюбленцями серед тих, хто шукає щось більше, але ще не вантажівку.
У вересні-2025 наш автопарк поповнився на 1141 авто сімейства LCV. Тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та фургони з гідробортом.
На ринку імпортованих LCV із пробігом зберігається знайомий розклад: Renault Master і Mercedes-Benz Sprinter йдуть майже нога в ногу, залишивши далеко позаду всіх конкурентів. За ними - Trafic, Crafter, Kangoo та інші, але в значно меншій кількості.
Минулого місяця 606 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 519 були імпортними, 87 - зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
Серед типів перевага тут у фургонів, другі за часткою - пікапи, треті - фургони-рефрижератори.
Лідером серед малих вантажівок став Peugeot Boxer, друге місце цього разу у Renault Express, третій - ще один фургон, Fiat Doblo.
Середній вік на вторинному ринку LCV склав 15,7 року для внутрішніх перепродажів, та 6 років для «свіжопригнаних» машин.