
BMW офіційно представила дві унікальні моделі - 325iS Homage та 333i Homage, створені на честь легендарних «м'язових» седанів 80-90-х років, які стали частиною автомобільної історії Південної Африки. Ці дві версії, що поєднують у собі сучасні технології та історичну спадщину BMW, символізують відродження культових моделей, які сформували імідж марки серед фанатів швидкості та класичних ліній.
Як підтверджує офіційний пресреліз BMW Group South Africa, буде випущено лише 66 екземплярів - по 33 кожної моделі, і всі вони призначені виключно для південноафриканського ринку. Придбати ці автомобілі можна лише через онлайн-аукціон, а всі виручені кошти будуть спрямовані на благодійні проєкти, які підтримує BMW Group у Південній Африці. Початкова ціна становить приблизно 1 435 000 південноафриканських рандiв (близько 83 600 доларів США) за 325iS Homage і 1 960 000 рандiв (близько 114 200 доларів США) за 333i Homage.
Обидві версії є не стільки технічно модернізованими, скільки емоційним відтворенням історії. Вони отримали характерні елементи, що відсилають до легендарних попередників, але не зазнали жодних змін у силових установках.
BMW 325iS Homage створено на основі M240i xDrive - моделі, що поєднує класичний формат купе з потужним рядним шестициліндровим двигуном TwinPower Turbo об'ємом 3,0 літри, який розвиває 382 к.с. і 500 Нм крутного моменту. Силовий агрегат працює у парі з повноприводною системою xDrive. Автомобіль отримав низку візуальних рішень, які одразу нагадують про оригінальну «Gusheshe» - саме так у Південній Африці прозвали культовий 325iS E30. Дизайнери відтворили подвійний задній спойлер, чорні ручки дверей, характерні 90-ті диски у стилі Heritage, оновлений передній спліттер і один із чотирьох спеціальних кольорів кузова, розроблених ексклюзивно для цієї серії.
333i Homage побудовано на базі BMW M2, який оснащено 3,0-літровим турбодвигуном із потужністю 473 к.с. та 600 Нм крутного моменту. Автомобіль отримав оригінальні колеса Alpina, більший задній спойлер, чотири вихлопні труби, новий передній спліттер і спеціальне графічне оформлення «333i Homage». У цій моделі доступно п'ять ексклюзивних кольорів кузова, а в салоні встановлені спеціальні таблички «1 of 33» і фірмова шотландська клітинка ?berkaro на підлокітниках - деталь, яка нагадує про класичні спортивні седани BMW 80-х років.
Варто зазначити, що попри назви, жодна з моделей не базується на актуальному поколінні BMW 3 Series (G20). Обидва автомобілі - це, радше, дизайнерська інтерпретація історії, а не технічне продовження серії.
Особливу увагу BMW приділила автентичним історичним деталям, які роблять ці моделі справжнім втіленням спадщини бренду. Це не просто обмежений випуск - це шана до двох символів південноафриканського автоспорту, які колись були «мрією кожного ентузіаста» і стали справжньою легендою серед колекціонерів.
Оригінальний BMW 333i, який став натхненням для сучасної версії Homage, народився у середині 1980-х на заводі BMW Group South Africa в Россліні - першому підприємстві компанії поза межами Німеччини. У той час через регуляторні обмеження у змаганнях категорії Group 1 не дозволялося використовувати чотирициліндрові двигуни, тому місцеві інженери вирішили створити альтернативу BMW M3. Вони взяли рядну «шістку» M30 об'ємом 3,2 літри від моделі 732i та адаптували її до кузова E30. Для цього було використано елементи від Alpina - зокрема, впускний колектор, радіатор, фільтр і кріплення двигуна. У результаті отримали 197 к.с. і 285 Нм крутного моменту, а також класичну п'ятиступеневу коробку Getrag і диференціал підвищеного тертя ZF. Через обмежений простір у моторному відсіку покупці мали обирати: кондиціонер або гідропідсилювач керма, але не обидва водночас. Незважаючи на це, 333i став справжнім спортивним феноменом Південної Африки - локальною альтернативою європейському M3, здатною розганятися до 227 км/год. До 1987 року з конвеєра зійшло лише 204 серійні одиниці (плюс шість передсерійних), що зробило модель унікальною і колекційно цінною.
Схожа історія і з 325iS, який у 90-х отримав прізвисько «Gusheshe» завдяки своїй маневровості, агресивному звуку двигуна і потужності, що дозволяла йому конкурувати з європейськими спортивними купе. Тепер, через понад три десятиліття, BMW вирішила нагадати про ці автомобілі, створивши не просто технічну копію, а справжній емоційний міст між минулим і сучасністю.
Обидві моделі Homage покликані не лише викликати ностальгію серед шанувальників марки, а й підтвердити, що BMW продовжує зберігати свою ідентичність - навіть у добу електрифікації. Це не експеримент для глобального ринку, а цілеспрямований жест вдячності до Південної Африки, країни, що відіграла важливу роль у становленні бренду як світового виробника преміальних автомобілів.