Запас ходу китайських електромобілів за 5 років зріс на чверть

23:53 09.10.2025
Запас ходу китайських електромобілів за 5 років зріс на чверть

Середній запас ходу китайських електромобілів у 2025 році сягнув рекордного показника - 528 км, що на 24% більше, ніж у 2020 році. Такі дані оприлюднила Асоціація пасажирських автомобілів Китаю (CPCA), зазначивши, що показники розраховані відповідно до національного циклу випробувань CLTC, який використовується для визначення реальної енергоефективності автомобілів на китайському ринку.

Секретар CPCA Цуй Дуншу наголосив, що це зростання є результатом активного впровадження більш ємних батарей і вдосконалення енергоменеджменту систем живлення. Якщо у 2020 році середній запас ходу електромобілів (BEV) становив лише 425 км, то до кінця третього кварталу 2025 року він зріс до 528 км, тобто на 103 км більше. Аналогічна тенденція спостерігається і для плагін-гібридів (PHEV) та електромобілів з подовжувачем запасу ходу (EREV). Для гібридів середній пробіг на електротязі збільшився з 93 км у 2020 році до 137 км у 2025-му, а для моделей із подовжувачем ходу - з 125 км до 205 км.

Таке зростання є наслідком стрімкого розвитку технологій у галузі електротранспорту, збільшення щільності енергії акумуляторів та розширення мереж швидкісних зарядних станцій у Китаї. Окрім того, виробники активно оптимізують аеродинаміку кузова та застосовують нові матеріали, що дозволяє підвищити ефективність без збільшення маси автомобіля.

У структурі ринку 2025 року чітко простежується зміна споживчих уподобань. Кількість моделей із запасом ходу менше 300 км поступово зменшується, тоді як найбільш популярним сегментом стали електромобілі, здатні проїжджати 500-599 км на одному заряді - вони займають 26% усіх продажів. Далі йдуть моделі з дальністю 600-699 км (20%) і 400-499 км (19%). Водночас частка електрокарів із запасом понад 700 км також зростає - нині таких уже 13%.

Для плагін-гібридів (PHEV), представлених у 2025 році, ситуація дещо інша. Найбільша кількість моделей пропонує запас ходу на електротязі в межах 100-149 км (43% усіх гібридів), далі йдуть автомобілі з діапазоном 150-199 км (21%) і 80-99 км (17%). Це свідчить про поступовий перехід навіть гібридних моделей до більш містких акумуляторів і розширення можливостей руху без використання двигуна внутрішнього згоряння.

Ще одна категорія, яка активно зростає, - електромобілі з подовжувачем запасу ходу (EREV), що поєднують електротягу з невеликим ДВЗ, який виконує функцію генератора. Для них середній запас ходу на електриці становить 205 км, а найбільш популярними є моделі, здатні проїжджати 150-199 км (46% усіх EREV), за ними йдуть авто з запасом 200-249 км (26%) та 250-299 км (14%).

Загалом за останні п'ять років середній запас ходу BEV, PHEV і EREV зріс відповідно на 103 км, 44 км і 80 км. Це свідчить про те, що китайський ринок продовжує активно нарощувати технологічну перевагу в галузі електромобілів. Зростання дальності ходу стало одним із ключових чинників підвищення привабливості електрокарів для масового споживача, адже раніше саме обмежений запас енергії залишався головним бар'єром для переходу на електротранспорт.

На думку аналітиків, поточна динаміка демонструє, що до кінця десятиліття середній запас ходу китайських BEV може перевищити 600 км, а частка моделей із дальністю понад 700 км значно зросте. У поєднанні з агресивною політикою уряду КНР щодо електрифікації транспорту це робить китайські бренди одними з найсильніших гравців на світовому ринку електромобілів, випереджаючи конкурентів з Європи та США за темпами технологічного розвитку.


Источник: CarNewsChina
Фото: Xiaomi
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024