
Автовиробник Cadillac, преміальний підрозділ концерну General Motors, продемонстрував історичний результат у третьому кварталі цього року: майже 40% усіх проданих автомобілів у США припали на електромобілі. Це рекорд для бренду, який підтверджує, що перехід на електричну тягу став для Cadillac не просто експериментом, а ключовим напрямком розвитку. Загальний обсяг продажів електромобілів зріс на 154% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а з початку року - на 88%. Таким чином, Cadillac досяг найкращого квартального показника в історії електромобільного сегмента і найвищих річних результатів з 2013 року.
Основним фактором такого зростання став підвищений попит напередодні завершення дії федеральної податкової пільги у розмірі 7 500 доларів США. Протягом трьох місяців покупці буквально заполонили дилерські центри Cadillac, прагнучи встигнути скористатися вигодою перед тим, як стимул зникне. Це створило ефект «страху упустити можливість» (FOMO), який спровокував справжній сплеск продажів електричних моделей бренду.
Cadillac заздалегідь підготувався до цієї хвилі попиту - у продажу вже були чотири електричні моделі, серед яких Lyriq, Optiq, Vistiq та розкішний Escalade IQ EV. Крім того, у виробництві обмеженими серіями перебуває флагманський Celestiq, який виконує радше іміджеву функцію, ніж комерційну.
Лідером серед електрокарів бренду залишився Cadillac Lyriq, який зберіг стабільні показники порівняно з минулим роком: 7 309 проданих одиниць проти 7 224 у третьому кварталі 2024 року. Проте справжній прорив стався завдяки новим моделям, які швидко набрали популярності. Компактний Optiq продемонстрував блискучий результат - 4 886 продажів лише за три місяці, що становить майже половину всіх поставок цієї моделі з початку року. Трирядний Vistiq, який за дизайном і концепцією нагадує зменшений Escalade, реалізував 3 924 автомобілі, що дорівнює 70% його річного обсягу продажів. Ще один електричний флагман, Escalade IQ EV, навіть попри те, що не підпадав під дію федеральної пільги, знайшов 2 264 покупці лише за квартал, що свідчить про значний інтерес до розкішних електромобілів Cadillac.
Водночас попит на бензинові моделі бренду залишається стабільним. Класичний Escalade продовжує бути бестселером марки, підтверджуючи, що споживачі все ще готові платити за традиційний розкішний SUV із ДВЗ.
Загалом у третьому кварталі Cadillac реалізував 18 383 електромобілі, що є безпрецедентним результатом для компанії. Це доводить, що ставка на електрифікацію була стратегічно правильною. Аналітики InsideEVs зазначають, що успіх Cadillac у Q3 став найпереконливішим доказом того, що електромобілі тепер є центральною частиною майбутнього бренду.
Втім, попереду на Cadillac чекає серйозний виклик. Після скасування федеральних субсидій на електрокари четвертий квартал може стати справжнім тестом на стійкість попиту. Компанія вже готується до корекції обсягів виробництва та поставок, щоб збалансувати дилерські запаси відповідно до прогнозованого зниження інтересу. Представники General Motors підкреслюють, що попри можливе уповільнення, електричний напрям Cadillac продовжить розвиватися як ключовий стратегічний вектор бренду.