Іспанія впровадила новий дорожній знак з радаром для розпізнавання авто

19:27 28.09.2025
Іспанія впровадила новий дорожній знак з радаром для розпізнавання авто

Іспанія зробила ще один крок до посилення безпеки на дорогах, запровадивши новий дорожній знак S991f, який працює у комплексі з радарною системою контролю дистанції між автомобілями. Його встановлюють на автомагістралях і швидкісних двосмугових дорогах, щоб нагадати водіям про одне з ключових правил безпеки - необхідність утримання безпечної відстані від автомобіля попереду.

Знак S991f має зображення радара, який символізує електронний контроль. Система автоматично вимірює дистанцію між транспортними засобами та фіксує номерні знаки тих, хто порушує правило. Це означає, що будь-яке ігнорування нових вимог одразу тягне за собою покарання.

За іспанськими нормами водій на автомагістралі зобов'язаний дотримуватися мінімальної відстані у 70 метрів від авто, що рухається попереду. У випадку порушення накладається штраф у розмірі 200 євро та 4 штрафних бали. Якщо ж нехтування дистанцією спричиняє дорожньо-транспортну пригоду, сума штрафу зростає до 500 євро, а кількість штрафних балів - до шести. Такий підхід узгоджується із загальноєвропейською стратегією Vision Zero 2050, яка має на меті звести кількість смертельних випадків та тяжких травм у ДТП на дорогах ЄС майже до нуля до середини століття.

Технологія, що лежить в основі знаку, працює на базі радарної системи та електронного моніторингу. Вона здатна точно визначати дистанцію між автомобілями та автоматично ідентифікувати номерні знаки порушників. Однак частина іспанських експертів висловлює занепокоєння, що штрафи можуть інколи накладатися несправедливо - наприклад, у випадках, коли автомобіль змушений різко скоротити дистанцію під час обгону чи у заторі.

Для українських водіїв ця новація є особливо цікавою, адже правила утримання безпечної дистанції діють і в Україні. Згідно з чинними нормами, на швидкісних дорогах відстань між транспортними засобами має становити щонайменше половину показника швидкості. Іншими словами, при русі зі швидкістю 120 км/год потрібно залишати не менше 60 метрів до авто попереду, а при швидкості 140 км/год - вже 70 метрів. Інструктори ж рекомендують керуватися практичним правилом двох-трьох секунд: якщо відлік часу між орієнтиром на дорозі і моментом його проїзду вашим автомобілем становить менше двох секунд, значить дистанція є небезпечно малою.

Подібні системи вже застосовуються і в Польщі. Там мінімальна дистанція також визначається за формулою «половина швидкості», а дотримання правил контролюється за допомогою спеціальних пристроїв TuCAM II з функцією DBC (Distance Between Cars). Польська поліція має можливість одночасно фіксувати і швидкість, і дистанцію між автомобілями. За їзду «на бампері» водій сплачує 500 злотих штрафу і отримує 6 штрафних балів.

Таким чином, Іспанія не лише впроваджує новітні технології контролю, а й демонструє, що майбутнє дорожнього руху в Європі буде тісно пов'язане з цифровим моніторингом і автоматизованими системами покарань. Це частина загальної стратегії посилення дисципліни на дорогах, яка в перспективі має зменшити кількість аварій, а отже, і врятувати тисячі життів.

Хоча водії часто критикують «драконівські» штрафи, досвід Іспанії, Польщі та інших країн показує, що саме такі заходи можуть суттєво підвищити рівень безпеки на дорогах. Для України подібні технології можуть стати корисним інструментом у майбутньому, адже проблема порушення дистанції - одна з найпоширеніших причин аварій і на наших трасах.


Источник: Interia Motoryzac
Фото: Reporter
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024