Nissan відродить легендарний рамний позашляховик

17:42 27.09.2025
Nissan відродить легендарний рамний позашляховик

Nissan готується повернути у виробництво легендарний позашляховик Xterra, який з 1999 по 2015 рік користувався чималою популярністю у США та певний час продавався і в Бразилії. Це буде реінкарнація класичної моделі, яка свого часу навіть здобула титул «Truck of the Year» від MotorTrend у 2000 році. У компанії вже подали заявку на реєстрацію торгової марки Xterra у США, а також показали тизерне фото майбутніх моделей, серед яких помітили компактний, але потужний позашляховик з боксоподібними формами кузова та впізнаваними рейлінгами на даху. Саме цей силует видав у ньому пряму відсилку до культової Xterra.

В інтерв'ю для Autoblog головний директор з планування Nissan Понц Пандікутіра підтвердив, що ідея відродження моделі «дуже активно розглядається». Це рішення виглядає логічним, адже на американському ринку нині активно зростає сегмент рамних позашляховиків із вираженим офроуд-характером, де вже встигли закріпитися Ford Bronco та Toyota Land Cruiser Prado. Для Nissan повернення Xterra могло б стати можливістю додати в лінійку «родзинку», якої давно бракує.

Спочатку нова Xterra задумувалася як повністю електричний SUV. Перші тизери натякали на короткий капот, видовжену колісну базу та достатньо простору для встановлення великої батареї, що підтверджувало електрифікаційні амбіції Nissan. Ба більше, компанія планувала використовувати цю ж архітектуру і для купеподібного електричного кросовера Infiniti, виробництво якого мало стартувати на модернізованому заводі в Міссісіпі.

Однак економічні реалії внесли корективи. Nissan оголосив масштабні заходи зі скорочення витрат, серед яких - зменшення кількості глобальних платформ та підвищення уніфікації запчастин. Паралельно компанія скасувала проєкт будівництва нового заводу з виробництва батарей у японській Кюсю. В результаті виробник почав розглядати альтернативний сценарій, за яким нова Xterra може базуватися на вже відпрацьованій архітектурі пікапа Frontier. У такому випадку модель отримає класичну рамну конструкцію та двигун внутрішнього згоряння, що дозволить напряму конкурувати з Ford Bronco та Land Cruiser Prado.

При цьому експерти MotorTrend не виключають, що остаточне рішення ще може змінитися залежно від ринкової ситуації та політичного клімату у США. Якщо ринок електромобілів і надалі буде стримуватися змінами у податкових пільгах та митах, Nissan може піти більш прагматичним шляхом та зробити Xterra рамним SUV з ДВЗ для північноамериканського ринку. Такий варіант допоможе обійти низку регуляторних бар'єрів і зберегти конкурентоспроможність моделі, хоча її привабливість за межами США у такому вигляді може бути обмеженою.

Очікується, що нова Xterra отримає високий кліренс, масивний капот, захисні пластикові накладки на арки й пороги, рейлінги на даху та характерні «тетріс»-подібні денні ходові вогні. На неофіційних рендерах, опублікованих MotorTrend, автомобіль виглядає сучасним і водночас агресивним, чітко орієнтованим на бездоріжжя.

За попередніми оцінками, серійна версія Nissan Xterra може дебютувати наприкінці 2028 року. Орієнтовна вартість новинки - від 38 до 48 тисяч доларів.


Источник: MotorTrend
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024