DAF Trucks розпочинає серійне виробництво повністю електричних XD та XF Electric

23:32 25.09.2025
DAF Trucks розпочинає серійне виробництво повністю електричних XD та XF Electric

DAF Trucks офіційно оголосила про старт серійного виробництва новітніх повністю електричних моделей DAF xD Electric та DAF xF Electric, які мають стати орієнтиром для всієї галузі у сфері безпечних, ефективних та екологічно чистих вантажних перевезень. Завдяки сучасним силовим установкам PACCAR Ex-D1 та Ex-D2, а також надзвичайно аеродинамічному дизайну, ці вантажівки здатні долати понад 500 км на одному заряді без жодних викидів. У поєднанні з новими стандартами безпеки й комфорту вони формують новий рівень розвитку електричного транспорту в Європі.

DAF xD Electric та xF Electric базуються на багаторазово відзначених нагородами моделях xD та xF, проте в електричній модифікації виробник зробив акцент на енергоефективності, зручності та інноваційності. Головною особливістю нових вантажівок є використання електродвигунів з постійними магнітами PACCAR Ex-D1 та Ex-D2. Потужність цих установок варіюється від 170 кВт (230 к.с.) до 350 кВт (480 к.с.), а максимальний крутний момент сягає 2 400 Н-м. Обидва варіанти приводів поєднані з інтегрованою триступеневою трансмісією з планетарними редукторами, що забезпечує надзвичайно швидке та плавне перемикання передач. Система працює так, що за часткового навантаження активним залишається лише один двигун, а у випадках, коли необхідна підвищена потужність чи крутний момент, наприклад під час руху вгору, різкого прискорення або рекуперативного гальмування, вмикається другий. Це рішення дозволяє оптимізувати витрати енергії й одночасно забезпечує високий рівень динаміки.

Для DAF xD Electric доступні три варіанти потужності приводу PACCAR Ex-D1 - 170, 220 та 270 кВт. Вони ідеально підходять для міських і регіональних перевезень із максимальною повною масою до 29 тонн. У той час як більш потужний PACCAR Ex-D2 пропонується для моделей xD та xF Electric і розрахований на автопоїзди повною масою до 50 тонн. Ці версії здатні забезпечити потужність 270, 310 або 350 кВт і мають рекуперативне гальмування потужністю до 350 кВт, що робить їх оптимальними для далекобійних перевезень і роботи з великими навантаженнями.

Ще однією ключовою інновацією стала нова система акумуляторних батарей. Вантажівки комплектуються модульними блоками ємністю від 210 до 525 кВт-год, що дозволяє підбирати конфігурацію від двох до п'яти батарей залежно від потреб клієнта. У стандартному режимі цього достатньо для пробігу від 200 км, а в максимальній комплектації - понад 500 км без викидів. Завдяки продуманій системі планування маршрутів та зарядки в реальних умовах xD та xF Electric здатні долати до 1 000 км на день. Важливо, що компанія застосовує сучасні LFP-батареї, які не містять кобальту та нікелю, мають подовжений термін служби й гарантію на 8 років. Вони дозволяють заряджати батарею до 100% без шкоди для ресурсу, а також забезпечують високий рівень безпеки. Підтримуються як стандартне AC-заряджання, так і швидкісне DC-заряджання.

DAF також подбала про зручність у використанні нових моделей. Вантажівки доступні в різних конфігураціях: як 4x2 тягачі та шасі, а також у версії 6x2 з керованою чи підтримуючою віссю. Допустима повна маса автопоїзда сягає 50 тонн. Клієнтам пропонуються кабіни трьох типів - денна, спальна та спальна з високим дахом. Особливу увагу приділено оглядовості та безпеці: завдяки низькому розташуванню кабіни, великому лобовому склу та низькій лінії вікон водій отримує винятково широкий прямий огляд. Системи цифрового огляду DAF Digital Vision System та DAF Corner View забезпечують чудову непряму видимість, а також знижують ризики у міському русі.

Комфорт водія виходить на новий рівень завдяки режиму керування однією педаллю, тиші в кабіні, продуманій ергономіці та сучасним елементам інтер'єру з блакитними акцентами, що підкреслюють екологічність цих моделей. У зовнішньому дизайні важливу роль відіграє аеродинаміка: обтічні форми кабіни, згладжені кути, інтегровані панелі, бічні дефлектори та аеродинамічний захист днища дозволяють суттєво знизити опір повітря і, відповідно, споживання енергії.

DAF підкреслює, що нове покоління електричних вантажівок є логічним кроком після успішного досвіду із CF Electric та LF Electric, які з 2018 року працюють у Європі на маршрутах доставки супермаркетів, перевезення контейнерів та збору відходів. Тепер же, з виходом серійних xD Electric та xF Electric, компанія піднімає планку ще вище, пропонуючи перевізникам транспорт, здатний конкурувати з дизельними аналогами не лише за зручністю та комфортом, а й за ефективністю та дальністю пробігу.


Источник: DAF Trucks
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024