Китайська компанія Dreame Technology, відома передусім як виробник преміальних пилососів і побутової техніки, зробила гучну заяву про свій вихід на ринок електромобілів. Засновник і генеральний директор компанії Юй Хао оголосив, що перший ультралюксовий електрокар Dreame дебютує у 2027 році й буде позиціонуватися як прямий конкурент Bugatti Veyron. Вихід Dreame у сферу автомобілебудування став однією з найгучніших новин у Китаї останніх тижнів і привернув увагу як автомобільних, так і технологічних аналітиків.
За даними китайського видання Sina Tech, компанія вже понад пів року проводить внутрішні голосування щодо концепцій дизайну автомобілів. Це означає, що процес формування майбутнього модельного ряду розпочався ще наприкінці 2024 року. Наразі Dreame поділила свій автомобільний бізнес на два окремі напрями: Dreame Automotive та Starry Automotive. Перший спеціалізуватиметься на автомобілях рівня Bugatti, внутрішньо позначених як Dreame-Bugatti. Це будуть як повністю електричні машини, так і моделі з подовженим запасом ходу. Другий бренд, Starry, націлений на створення моделей, які зможуть конкурувати з такими еталонами розкоші, як Rolls-Royce Cullinan та Bentley.
Відомо, що дизайн та інтер'єр першого флагманського гіперкара вже попередньо затверджені, а прототип під назвою Dreame-Bugatti планують показати наприкінці цього року на виставці CES у США. Машина буде представлена у двох версіях - повністю електричній та з розширеним запасом ходу. При цьому Юй Хао наголосив, що новинка повинна мати найкращі у своєму класі динамічні характеристики, включно з прискоренням і спортивною керованістю.
У рамках внутрішніх нарад керівник компанії заявив, що нові Bentley-подібні моделі з колісними базами 3,2 та 3,3 метра «зможуть повністю конкурувати з Li Auto, залишаючи позаду всі їхні моделі від L9 до L6». Для версії з базою 3,2 метра вже заплановано лінійку із чотирьох автомобілів: D9, орієнтовною вартістю від 269 900 до 309 900 юанів (близько 37 500 - 43 000 доларів США), що має змагатися з Li Auto L6, L7 та Xiaomi YU7; D9 Pro, з ціною від 329 900 до 389 900 юанів (45 800 - 54 200 доларів США), який стане конкурентом Li Auto L8 і Aito M8; D9 Max, у діапазоні 429 900 - 489 900 юанів (59 800 - 68 100 доларів США), що протистоятиме Li Auto L9; та топовий D9 Ultra, від 529 900 до 589 900 юанів (73 700 - 82 000 доларів США), який повинен скласти конкуренцію Aito M9. За словами Юй Хао, концепція передбачає «єдину платформу для чотирьох різних конфігурацій» - принцип, запозичений у Xiaomi.
Для моделей з більшою колісною базою, 3,3-3,4 метра, передбачено створення ще дорожчих автомобілів. Засновник компанії підкреслив, що подовження бази на 10 см дозволяє збільшити ціну мінімум на 100 000 юанів (приблизно 13 900 доларів США).
Starry Automotive, яка є дочірнім підприємством Dreame, зареєстрована у Шанхаї, у новому районі Лінган, із капіталом у розмірі 1 мільярда юанів (близько 139 мільйонів доларів США). Юй Хао контролює 80% компанії через три власні структури, залишаючись її кінцевим бенефіціаром. Саме цей підрозділ має займатися розробкою Bentley- та Rolls-Royce-подібних автомобілів.
Варто зазначити, що компанія вже зібрала міжгалузеву команду, яка включає фахівців з R&D, виробництва та контролю якості, а також інженерів, що раніше працювали в автомобільній промисловості. Крім того, Dreame активно набирає персонал для відділів продажів, інженерії та регуляторних питань, підтверджуючи серйозність своїх намірів. Минулого тижня Dreame Automotive завершила перший раунд фінансування, встановивши рекорд найшвидшого залучення інвестицій серед нових EV-компаній у Китаї.
Окремої уваги заслуговує й те, що компанія вже заявила про партнерство з BNP Paribas для будівництва заводу в Німеччині, неподалік від Tesla Gigafactory у Берліні. Це свідчить про глобальні амбіції бренду та його намір вийти далеко за межі внутрішнього ринку Китаю.
За офіційними даними, лише до кінця 2024 року Dreame подала понад 6379 патентних заявок, з яких 45% припадають на винаходи у сфері ключових технологій для електромобілів. Йдеться про сенсорні системи, управління двигунами та рішення для взаємодії людини з машиною.