Віцепрезидент із продажів і маркетингу Toyota Шон Генлі під час виступу в Австралії заявив, що дизельне пальне ще відіграватиме помітну роль у короткостроковій перспективі, але протягом наступного десятиліття його може витіснити воднева технологія.
Коментарі пролунали на тлі глобального посилення екологічних стандартів і зростання продажів гібридів, що формує багатовекторну стратегію компанії.
Генлі наголосив, що дизель залишається важливим для важких транспортних засобів і регіонів, де вибір обмежений. Проте він чітко окреслив зміни: «У найближче десятиріччя дизель не зникне, але за 10 років водень візьме гору».
Це особливо важливо для Австралії, де майже половина продажів Toyota припадає на дизельні двигуни, а попит на легендарний Land Cruiser, за прогнозами, зросте майже на 690% у 2025 році, попри подорожчання. Така риторика відображає глобальний тренд: у Європі відмова від продажу авто з двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року вже набирає обертів, а Toyota демонструє готовність до цього терміну.
Схожі процеси відбуваються у США, де гібридні силові установки поступово витісняють дизель у моделях, що раніше повністю залежали від нього. Наприклад, Toyota Highlander і Grand Highlander 2026 року вже доступні з гібридними моторами, розмиваючи межу між сімейним кросовером і економним авто.
Toyota понад десятиліття інвестує у водневі технології: від седана Mirai до експериментальних пікапів Hilux із паливними елементами. Заява Генлі про те, що водень може «витіснити» дизель, натякає на майбутнє, де «робочі конячки» та регіональні автопарки замінять дизельні баки на водневі.
Попри інфраструктурні виклики, Toyota дотримується довгострокової стратегії, підтримуючи паралельно гібриди, електромобілі й водневі авто, не роблячи ставки лише на один напрям. Це дозволяє компанії бути готовою до ринкових змін та екологічних вимог, не втрачаючи ключових сегментів споживачів.