Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Сегмент мотоциклів - найбільш залежний від сезонності, серед транспортних засобів, призначених для перевезень пасажирів чи вантажів. На діаграмі видно, як активізується ринок влітку, під час високого мотосезону, та наскільки знижуються обсяги продажів у міжсезоння.
Загальний обсяг офіційно оформлених покупок мотоциклів усіх типів у серпні склав 8,6 тис. Ці обсяги менші, ніж були у попередньому місяці (липні) на 19%, і також менші, ніж було торік у серпні-2024, на 1,2%. Схоже на те, що ці числа свідчать про закінчення високого сезону у сегменті «мото» для поточного року.
Серед загальної кількості 60,7% мотоциклів були новими (імпортованими з-за кордону), кількісно це 5199 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 2676 угод купівлі-продажу мототехніки, що склало 31,2% від загальної кількості.
Ще 8,1% мотоциклів були імпортовані вживаними з-за кордону (694 шт.).
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами, де дуже чітко виражена сезонність, й першочергове значення має порівняння саме рік до року, виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y - у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
На внутрішньому ринку мотоциклів - без несподіванок: «японці» й далі утримують першість. Honda і Yamaha традиційно лідирують, демонструючи стабільний попит, особливо серед тих, хто цінує надійність та перевірену класику. За ними - щільна група доступних брендів: Geon, Lifan, Kovi, Musstang, Bajaj - вибір тих, хто шукає двоколісний транспорт без переплат, між яким у цьому списку «втиснулись» старожили ринку Suzuki та Kawasaki.
У сегменті «пригнаних» - справжній байкерський інтернаціонал. Найбільше ввозять класичних «японців» - Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki залишаються незмінною четвіркою лідерів, що обирають як новачки, так і досвідчені райдери. Але зростає і частка мотоциклів «з характером»: Harley-Davidson упевнено тримається в середині списку, а Ducati, Indian, KTM і Triumph - нагадують, що для когось мотоцикл це не просто транспорт, а стиль життя. І попри вік, ці машини приїжджають з амбіціями на нове життя на українських дорогах.
У сегменті нових мотоциклів в Україні лідирують бренди, добре знайомі покупцям із бюджетного та утилітарного сегментів - Musstang, Lifan, Spark, Forte, Kovi, Geon. Їх обирають за простоту, ремонтопридатність і доступну ціну. На додачу - стабільний попит на Bajaj та Shineray.
Цього разу серед десятки марок мотоциклів, які були придбані новими, знайшлося місце лише для одного виробника, що не з Китаю чи Індії - японській Honda.
Це скоріш за все вказує на те, що переважно мотоцикли в Україні купують як основні транспортні засоби (коли можливості стримують купівлю автомобіля), а не як додаткові, для відпочинку чи розваг.