Китайські автобренди мають намір закріпитися на ринку Європи

17:23 11.09.2025
Китайські автобренди мають намір закріпитися на ринку Європи

На цьогорічному автосалоні IAA Mobility у Мюнхені китайські автовиробники чітко заявили про свої наміри закріпитися на європейському ринку, який десятиліттями залишався під домінуванням таких брендів, як Volkswagen, Renault, Mercedes-Benz та BMW. Якщо раніше китайським компаніям було вкрай складно пробитися до Європи, то сьогодні ситуація змінюється: вони активно нарощують присутність і роблять це за тією ж стратегією, яку колись застосовували німецькі виробники у Китаї.

«Ми прийшли в Європу, щоб залишитися», - наголосила Стелла Лі, один із керівників BYD, підтвердивши, що завод компанії в Угорщині розпочне виробництво вже до кінця цього року.

Це стане важливим кроком у локалізації бізнесу на території ЄС. Водночас інший китайський виробник - GAC - представив у Мюнхені електричний кросовер Aion V, який у вересні виходить у продаж у Польщі, Португалії та Фінляндії. А вже наступного року в Європі стартують продажі ще однієї моделі бренду - Aion UT. Президент міжнародного підрозділу GAC Вей Хайган прямо заявив, що компанія орієнтується на потреби саме європейських користувачів, роблячи акцент на прискоренні локалізації виробництва.

Схожі меседжі звучали й від інших китайських брендів. Преміальний Hongqi та Chery, який протягом понад 20 років залишається найбільшим експортером автомобілів із Китаю, повторювали гасло «в Європі та для Європи», використовуючи риторику, що нагадує традиційні підходи німецьких концернів у Китаї. Hongqi навіть показав відео, де підкреслив, що до 2028 року виведе на європейський ринок 15 нових моделей, а головний дизайнер бренду Джайлс Тейлор нагадав, що дослідницький центр компанії в Європі працює вже сім років, займаючись адаптацією машин під місцевий попит.

Участь у мюнхенській виставці взяли й інші китайські компанії, включаючи Changan, Aito та Xpeng. Остання відкриває власний центр досліджень і розробок у самому Мюнхені, підкреслюючи довгострокові наміри та бажання вкладати кошти у розвиток на місцевому рівні.

Експерти зазначають, що китайські виробники активно використовують «той самий підручник», яким керувалися німці у Китаї, поступово вибудовуючи імідж «європейських» компаній. Водночас консультанти застерігають, що поки що китайські автовиробники радше адаптують власні моделі під європейські стандарти, а не створюють абсолютно нові продукти для континенту. Дослідники нагадують приклад Toyota, якій вдалося досягти прориву лише після запуску спеціально розробленого для європейського ринку Yaris у 1997 році.

Попри ці застереження, динаміка росту китайських брендів вражає. За даними JATO Dynamics, їхня частка на європейському ринку в період із січня по липень 2025 року майже подвоїлася у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, досягнувши 4,8%. Аналітики McKinsey прогнозують, що протягом наступного десятиліття китайські виробники можуть зайняти позиції, співставні з нинішньою часткою японських та корейських марок, які мають 14% та 9% відповідно.

Важливою причиною настільки активної експансії у Європу стала ситуація на внутрішньому китайському ринку, де триває затяжна цінова війна в сегменті електромобілів, що знижує прибутки місцевих автовиробників. До того ж китайські бренди фактично відрізані від ринку США через геополітичні фактори та регуляторні бар'єри. Тож Європа стала ключовим напрямком їхньої глобальної стратегії.


Источник: Reuters
Фото: BYD
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024