На виставці IAA Mobility 2025 у Мюнхені компанія CATL представила свою новітню розробку - акумулятор Shenxing Pro, який став першим у світі літій-залізо-фосфатним (LFP) елементом з технологією NP 3.0. Ця батарея визначає новий етап у розвитку електромобільності, адже поєднує в собі підвищений рівень безпеки, надшвидку зарядку, виняткову довговічність та адаптацію до європейських ринкових умов.
Shenxing Pro вирізняється тим, що навіть у разі перегріву забезпечує живлення протягом понад години, запобігаючи виникненню диму чи пожежі. Це досягнення особливо важливе в епоху розвитку автономного водіння, коли надійність живлення стає критичною для безпеки систем штучного інтелекту. CATL наголошує, що нова технологія NP 3.0 - кульмінація семирічних досліджень у сфері безпеки, відома як концепція «No Propagation», яка виключає поширення займання всередині батарейного модуля.
Виробник пропонує Shenxing Pro у двох варіантах. Перший орієнтований на максимальну дальність ходу та довговічність: він забезпечує запас ходу до 758 км за циклом WLTP, термін служби 12 років або 1 мільйон кілометрів пробігу, а деградація після перших 200 тисяч кілометрів становить лише близько 9%. Ця версія спеціально розроблена з урахуванням потреб європейських лізингових компаній. Другий варіант робить акцент на рекордній швидкості зарядки: лише за 10 хвилин акумулятор накопичує енергію, достатню для 478 км ходу за WLTP, що еквівалентно 0,8 км на секунду. Навіть за умов морозу до -20°C батарея дозволяє отримати 410 км запасу ходу лише за 20 хвилин підзарядки.
Інженери CATL використали інноваційні елементи Wave cells із піднятим профілем і технологією просторового розподілу, які дозволяють інтегрувати системи охолодження та фіксації з будь-якого напрямку. Це дало змогу підвищити жорсткість акумуляторного пакета на 25% і вдвічі збільшити його довговічність. Shenxing Pro досяг рекордної ефективності упаковки - 76%, що є проривом у відмові від традиційних обмежень технології Cell-to-Body.
CATL підкреслює, що Shenxing Pro відкриває нову еру безпечної електромобільності, адже він забезпечує безперервне живлення навіть у надзвичайних ситуаціях, дозволяючи водіям спокійно залишити небезпечну зону. Це особливо важливо в умовах переходу до автономного водіння рівня L3 і L4, коли відповідальність за безпеку значною мірою лягає на електронні системи автомобіля.
Компанія також окреслила свою нову стратегію розвитку на європейському ринку. Якщо раніше CATL переважно експортувала акумулятори, то тепер курс змінено на підхід «в Європі, для Європи». Інвестиції компанії в європейські підприємства вже перевищили 11 млрд євро, що дало змогу створити тисячі робочих місць і налагодити співпрацю з університетами, професійними закладами та понад тисячею постачальників у регіоні. На сьогодні CATL співпрацює з більш ніж 200 автовиробниками по всьому світу, серед яких значна кількість європейських компаній, інтегруючи свої технології у серійні електромобілі.
За словами представників CATL, Shenxing Pro має стати не просто продуктом для європейського ринку, а ключовим елементом у створенні екосистеми сталого транспорту, що включає виробництво матеріалів, акумуляторів, їх повторне використання та переробку. На тлі зростання рівня проникнення електромобілів у Європі, який у першій половині 2025 року зріс із 23% до 26%, а до кінця року очікується на рівні 29%, компанія прагне зміцнити свою роль на континенті.