Світ автомобільних колекціонерів сколихнула новина про завершення однієї з найрезонансніших угод останніх років. Аукціонний дім RM Sotheby's офіційно підтвердив продаж унікальної колекції із двадцяти автомобілів McLaren, яка належала співвласнику бренду та керівнику групи TAG Group Мансурові Одджеху, відомому своїм впливом у світі автоспорту та розкішних автомобілів. Цей легендарний гараж, що вважався однією з найбільш цінних приватних колекцій McLaren у світі, тепер опинився у руках одного, як описують аукціоністи, «надзвичайно заможного, але вкрай потайливого» покупця, ім'я якого не розкривається.
За словами відомого британського аукціоніста Тома Хартлі-молодшого, який вів цю угоду, пропозицій на окремі автомобілі було настільки багато і вони сягали рекордних сум, що в інтересах сім'ї Одджеха і команди фахівців було прийнято рішення продати колекцію єдиним лотом, щоб зберегти її як цілісність. Як зазначив Хартлі, це питання не лише грошей, а й поваги до спадщини людини, яка зробила неоціненний внесок у розвиток McLaren і залишила по собі спадок пристрасті, бачення та інженерної досконалості. За непідтвердженими оцінками, покупець виклав за весь гараж десятки мільйонів доларів, хоча точна сума залишається комерційною таємницею.
Серед проданих машин - справжні шедеври інженерії: останній екземпляр культового McLaren F1, кілька надрідкісних McLaren Senna, трековий P1 GTR, ексклюзивний гіперкар Speedtail та інші моделі, які більшість автолюбителів звикли бачити лише на сторінках журналів або у соцмережах. Для світу колекціонерів цей продаж став не лише сенсацією, а й символом того, як високо сьогодні цінуються рідкісні автомобілі McLaren із чистою історією.
Водночас RM Sotheby's готує ще один знаковий аукціон, який може переписати рекорди вартості. Мова йде про унікальний McLaren F1 у відтінку «Magnesium Silver», що має бездоганну історію та збережений до стану нового автомобіль. Цей суперкар було придбано ще у серпні 1997 року засновником корпорації Oracle Ларрі Еллісоном і він став одним із лише семи офіційно імпортованих у США екземплярів. Протягом більш ніж десяти років володіння Еллісон проїхав на ньому менше ніж 4200 кілометрів, що є унікальним показником навіть для машин такого класу.
Після продажу у 2010 році McLaren F1 опинився у колекціонера із Сан-Франциско, а згодом - у нинішнього власника, який зберіг автомобіль у районі затоки Сан-Франциско. Навіть сьогодні одометр показує менше ніж 10 500 кілометрів, що робить цей F1 практично музейним експонатом. У 2012 році суперкар повернули на завод McLaren у Великій Британії для комплексного сервісу. Там автомобіль отримав нові радіатори, модернізовану систему кондиціювання, спортивну вихлопну систему та заміну стандартних паливних баків на спеціальні алюмінієві. Автомобіль також зберіг усі оригінальні аксесуари - фірмовий багажний комплект, дорожню валізу, чохол, сервісний ноутбук із модемом та динамометричний ключ.
У 2023 році автомобіль пройшов обслуговування у McLaren Philadelphia, де було проведено ремонт трансмісії, заміну свічок запалювання, встановлення нових шин та відновлення захисного золотого шару в моторному відсіку. Також нещодавно лобове скло замінили на оригінальне, надане підрозділом McLaren Special Operations, що лише підкреслює рівень догляду за цим екземпляром.
Завдяки такій педантичній увазі до технічного стану і зовнішнього вигляду автомобіль залишається практично у заводському стані. Зовнішність бездоганна, а салон виглядає так, ніби авто щойно зійшло з конвеєра. Усе це робить F1 одним із найцінніших екземплярів, коли-небудь виставлених на торги. За оцінками експертів, його вартість може перевищити 23 мільйони доларів, що зробить цей автомобіль найдорожчим McLaren F1, проданим на аукціоні.
Попри очікуваний шалений ажіотаж, RM Sotheby's проводить продаж у закритому форматі програми Sealed Auction, тому остаточна ціна угоди, ймовірно, залишиться конфіденційною.