Кількість дорожньо-транспортних пригод в Україні є критичною та при цьому щороку зростає. Про це під час круглого столу в Укрінформі за участю експертів у сфері безпеки дорожнього руху сказав заступник голови Укртрансбезпеки Євген Зборовський.
Він назвав статистику зростання кількості ДТП у країні лінійною, а тому не випадковою і передбачуваною.
«2023 рік - 2800, 2024 рік - 3500, і за перший квартал 2025 року ми йдемо на показник у 3600 ДТП. І таке поняття, як дорожньо-транспортна пригода, розуміється ніби як щось випадкове. Але коли ми дивимося на статистику тисяч і десятків тисяч таких «пригод», то кількість смертей і травм на 1 тисячу подій кожного року є досить лінійною й прогнозованою», - зазначив Зборовський.
Водночас, на його переконання, аварійність можна звести до нуля, і такі приклади вже є в деяких розвинутих країнах, де діють суворі обмеження швидкості для автомобілів як однієї з передумов запобігання ДТП.
«Наприклад, у такому місті, як Гельсінкі, вдалося досягти того, що там жодна людина не загинула. Секрет успіху в тому, що швидкість у цьому місті максимально 30 км на годину, відповідно, відсутні ДТП, затори, травмовані - тому що на такій швидкості водії всюди встигають, не вчиняють ДТП і люди живуть. У нас же люди гинуть масово - понад 3 тисячі людей щороку, і це, звичайно, катастрофа», - наголосив Зборовський.
На його думку, у країні назріли зміни відповідного законодавства у бік посилення відповідальності порушників правил дорожнього руху.
«Патрульна поліція застосовує мізерні штрафи в 340 грн (за перевищення швидкості - ред.). І якщо таких порушень зробиш десять, двадцять чи тисячу - жодної додаткової відповідальності не отримаєш. Наша законодавча база і стримування зараз не відповідають реаліям. На жаль, у нас війна, і нам страшно від дронів і балістики. Але на дорогах теж гинуть тисячі людей, і відчуття безпеки на дорогах на фоні війни притуплюється, а кількість жертв збільшується. Треба терміново посилювати відповідальність (для порушників ДТП - ред.)», - вважає Зборовський.
Як зазначалося, посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху розглядається як важлива частина концепції «Нульова смертність на дорогах України» - комплексу заходів для суттєвого зменшення кількості загиблих і травмованих унаслідок дорожньо-транспортних пригод. Основна ідея концепції полягає у відсутності толерантності до смертей на дорогах і створення таких умов, щоб ДТП, які призводять до смертей, стали неможливими.