Висновки британських вчених після дослідження середніх життєвих циклів сучасних автомобілів з різними приводами виявилися досить несподіваними. Причому не на користь машин з живленням від викопного палива.
Тут не варто порівнювати електромобілі зі смартфоном, що швидко розряджається й потребує заміни батареї, чи самого апарату, що швидко старіє. Бо ж насправді електромобілі «живуть» довше за дизельні, але менше від бензинових.
До такого висновку прийшов Роберт Елліотт з Бірмінгемського університету, дослідивши життєвий цикл автомобілів з різними типами силових агрегатів. Як пише New Scientist, він разом з колегами проаналізував базу даних транспортних засобів, зокрема технічних оглядів у Великій Британії.
Аналізом охопили записи в системі MOT, що показує стан, вік та пробіг транспортних засобів на дорогах між 2005 і 2022 роками. Перевірено показники майже 29,8 мільйона транспортних засобів.
Аналіз показав, що середній термін служби електромобіля становить 18,4 року. Це довше, ніж в автомобіля з дизельним двигуном, що має середній термін служби 16,8 року.
Однак автомобілі з бензиновим двигуном в середньому ходять британськими дорогами 18,7 року, тобто на три місяці довше електричних.
Однак тут вчені звернули увагу на пробіг. Протягом одного календарного періоду електромобіль проїжджає в середньому 200 000 км, а бензиновий за цей час долає лише 187 000 км.
Не варто списувати з рахунку дизельну версію. Попри те, що у них коротший життєвий термін служби, вони проїжджають за цей час колосальні 257 000 км.
Таким чином бензинові автомобілі виводяться з експлуатації пізніше від електромобілів і, маючи найдовший життєвий цикл, проїжджають менше відносно акумуляторних та дизельних машин з більшим пробігом.
Вчені погодилися, що електромобілі - це не просто сезонні одноразові речі. Вони вже можуть служити не менш довго, ніж автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. І це ще не все.
Команда з Бірмінгемського університету стверджує, що акумуляторні машини менше ламаються. У них ризик серйозного ламання удвічі менший, ніж у бензинових автомобілів, і в шість разів нижчий, ніж у дизельних.
При цьому на питання, а чи ідеальні електромобілі, вчені однозначно відповіли - «вони не ідеальні». Таким чином ні автор дослідження, ні його колеги жодним словом не обмовилися, що водії повинні масово переходити на електромобілі.
За висновками дослідників, електромобілі - «це все ще дуже неефективне та обмежене рішення». Транспортні засоби на акумуляторних батареях також генерують певні викиди, а також пов'язані з підвищеним ризиком аварій, оскільки вони також учасники дорожнього руху.
Саме тому в містах краще користуватися громадським транспортом або, наприклад, велосипедом. В далеких поїздках електромобілі має головний недолік - необхідність підзарядки акумуляторів. Батарея живлення вимагає інфраструктури, а зарядка живлення - потребує часу.
«Ранні електромобілі були не такими вже й хорошими, і не такими надійним, але головне, на мою думку, полягає в тому, що технології дуже швидко вдосконалюються. Ми не борці за охорону навколишнього середовища. Ми просто хочемо надати факти. Електромобілі та акумулятори просто живуть довше, а технології вдосконалюються, і вони б знову покращилися з часів цього дослідження», - каже Роберт Елліотт.
Британська система бази даних MOT не містить інформації про те, скільки технічного обслуговування та ремонту потребують транспортні засоби, але автори наводять приклад дослідження, проведеного в США.
Там витрати на технічне обслуговування електромобілів становлять близько 0,06 долара за милю, тоді як для двигунів внутрішнього згоряння цей показник становить 0,10 долара за милю. Крапка. Коментарі зайві.