У 2018 році, після гучного скандалу «Дизельгейт», тисячі автомобілів Volkswagen Group у США були відкликані з експлуатації та зосереджені на спеціально облаштованих майданчиках. Одним із найбільших таких складів стала пустеля Мохаве в Каліфорнії. На території колишньої авіабази у Вікторвіллі під палючим сонцем у рівних рядах вишикувалися машини марок Volkswagen та Audi, утворивши справжнє «море» з кузовів у відтінках білого, чорного та сірого. Цей об'єкт був лише одним із 37 подібних центрів по всій країні, де в сумі зберігалося близько 400 тисяч автомобілів, усі вони чекали рішення про свою подальшу долю.
Представники компанії тоді запевняли, що більшість машин перебуває у доброму стані та зможе повернутися на ринок після внесення змін, погоджених із американськими регуляторами. За словами прессекретарки Volkswagen Джанін Джиніван, транспортні засоби підтримувалися у належному стані й зберігалися саме в Мохаве не випадково: сухий клімат пустелі з низькою вологістю та відсутністю солі значно уповільнює корозію. Саме тому ця місцевість традиційно використовується для зберігання літаків і військової техніки.
Поступово план концерну почав втілюватися. Значну кількість автомобілів відремонтували та повернули в обіг - їх продавали із суттєвими знижками та розширеною гарантією, що сягала 10 років або 160 тисяч кілометрів пробігу. Це привернуло тисячі покупців, які отримали майже нові автомобілі за привабливою ціною. Ті ж машини, що виявилися занадто старими, з високим пробігом або надто дорогими у ремонті, розбирали на запчастини для подальшого використання.
Однак стратегія Volkswagen викликала і хвилю критики. Експерти та активісти вказували, що багаторічне зберігання повністю справних авто - це марнотратство ресурсів і енергії, особливо в умовах, коли світ дедалі більше зосереджений на екологічних проблемах. Інші ж вбачали в цих «кладовищах машин» символізм: наочне уособлення того, як корпоративні маніпуляції можуть призвести не лише до мільярдних штрафів і втрати довіри, а й до масштабних логістичних і екологічних наслідків, які складно оцінити в грошовому еквіваленті.
Сьогодні територія у Вікторвіллі знову порожня - усі автомобілі або продані, або утилізовані. Проте кадри з повітря, де видно безкраї ряди машин, назавжди залишилися у пам'яті та продовжують поширюватися мережею як одне з найяскравіших нагадувань про наслідки «Дизельгейту» і про масштабну ціну, яку довелося заплатити не лише концерну, а й усьому суспільству.