В липні на українському авторинку сформувалася нова реальність

16:48 15.08.2025
В липні на українському авторинку сформувалася нова реальність

У липні український авторинок вперше вийшов на позитивний трек, з початку року і за підсумками 7 місяців вже демонструє невеличке зростання. Але липень став тим місяцем, коли сформувалася нова реальність на авторинку і вона зовсім не схожа на те, до чого звикли.

Перший і дуже важливий тренд - це різке домінування китайських автовиробників (27% ринку), які тільки за цей рік зміцнили свої позиції більше як на 10%. Це сталося через збільшення частки неофіційних електромобілів з Китаю, які заполонили український ринок.

Проте, що з китайською навалої треба щось робити, було очивидно вже давно. У липні вже маємо BYD на 2-му місті на ринку, в той час, як він досі не має жодного офіційного представника.

Другий тренд - це частка електрокарів. У липні вона вже знову перетнула позначку 25,1%. Тобто чверть всіх нових авто на українському ринку - це електромобілі. Можна було порадіти за цей тренд, якби не більш глибинний аналіз ринку, який зробив AUTO-Consulting і де з'ясували, що 95,4% всіх нових електромобілів на українському ринку - китайського виробництва. Тобто стимулюючи електромобілі, незаможна Україна стимулює виробництва електромобілів у Китаї, а не власне виробництво, якого не має.

Третій тренд - це різке падіння частки преміальних марок. Так, у липні AUTO-Consulting зафіксував частку 15,8% преміальних марок авто. Ще на початку року цей показник був 21%. Тобто споживачі або збідніли, або вирішили, що преміальне авто не начасі, або пересіли на щось інше. І як показує наш досвід, пересідають споживачі на китайські марки авто, які ще не зарекомендували себе, як преміальні, але вже виносять двері в цей закритий клуб німецько-італійських марок. Вже не рідкість, коли споживач з Mercedes-Benz пересідає на Zeekr, і далі таких фактів буде ще більше.

Та й сам преміальний сегмент вже не той, що раніше. Наприклад, у липні фіксувалось, що 36,8% всіх нових Audi, які було продано в Україні - мали китайське походження, а 11,5% «Мерседесів» було виготовлено на китайських заводах.

Це розмиває кордон між «справжнім олдскульним преміумом» і «несправжнім преміумом нової хвилі». І це знову таки на користь китайських автовиробників.

Підсумки. А які ж підсумки від цих трьох трендів, які так ярко проявилися у липні на українському ринку? Нас чекає різке збільшення впливу китайських автовиробників, які тепер будуть представлені не тільки в бюджетному, але й в середньому та преміальному сегменті і вони будуть «з'Їдати» частки ринку у всіх автовиробників. Чи втримаються олдскульні марки? - це зараз питання стратегічне. Але швидкість атаки «китайців» бачимо вже наочно на нашому ринку. Вони вже контролюють 27% українського ринку.


Источник: AUTO-Consulting
Фото: Xinhua
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024