Рідкісний Porsche 911 від ательє Lanzante продадуть на аукціоні

23:52 11.08.2025
Рідкісний Porsche 911 від ательє Lanzante продадуть на аукціоні

Рідкісний Porsche 911 TAG Turbo 1988 року випуску від британського ательє Lanzante незабаром буде виставлений на аукціоні RM Sotheby's із прогнозованою вартістю від 1,8 до 2,1 мільйона доларів США. Цей автомобіль є унікальним і одним із лише 11 екземплярів культового спорткара, в конструкції якого використовуються двигуни, запозичені безпосередньо з болідів Формули-1 команди McLaren. Зокрема, у цьому екземплярі встановлений 1,5-літровий V6 TAG Turbo “TTE P01”, який був використаний Альоном Простом на гоночних машинах McLaren MP4 у сезонах 1986 і 1987 років. Цей двигун розвиває потужність у 510 кінських сил і дозволяє розганятися до 320 км/год.

Легендарні пілоти McLaren, такі як Нікі Лауда, Ален Прост і пізніше Айртон Сенна, домінували у Формулі-1 1980-х років завдяки значній частині успіху, яку забезпечував саме двигун TAG-Porsche. Ця силова установка була впроваджена командою наприкінці 1983 року, і вже у 1984 році 1,5-літровий V6 з подвійним турбонаддувом TAG-Porsche TTE P01 на шасі MP4/2 допоміг Лауді та Просту посісти перше і друге місця в особистому заліку, а McLaren здобути переконливу перемогу в Кубку конструкторів.

Двигун TAG-Porsche розробив видатний інженер Ганс Мецгер, який також брав участь у створенні першого шестициліндрового опозитного двигуна для Porsche 911 у 1963 році. Пізніше Мецгер проектував двигун для легендарного Porsche 917, який став переможцем «24 годин Ле-Мана» у 1970 і 1971 роках. Цей багатий досвід безпосередньо вплинув на подальші дорожні моделі Porsche, зокрема на появу Porsche 911 Turbo 1974 року, який також був проєктом Мецгера. Двигун TTE P01 радикально змінив продуктивність McLaren, адже у 1984 році MP4/2 здобув перемогу в 12 з 16 Гран-прі сезону.

Партнерство між McLaren і Porsche завершилося наприкінці сезону 1987 року, коли новим постачальником силових агрегатів стала Honda. Porsche не пропонувала двигуни TAG іншим командам, але розглядала можливість їхнього використання у дорожніх автомобілях Porsche 911 Turbo покоління 930. За легендою, на честь завершення співпраці Porsche подарувала McLaren модифікований Porsche 911 білого кольору Grand Prix White, оснащений V6 від боліда Формули-1. Відмінними рисами цього автомобіля були два великі радіатори за передньою решіткою та масивні інтеркулери, розташовані під фірмовим заднім спойлером.

Через десятиліття Дін Ланзанте та його ательє Lanzante вирішили відтворити легендарний Porsche 911 із двигуном Формули-1. Всього було виготовлено 11 екземплярів 930 TAG Turbo за індивідуальними замовленнями, при цьому історія кожного використаного в автомобілях двигуна ретельно задокументована. В процесі реставрації кузов був повністю розібраний до голого металу та зібраний заново з унікальними панелями з вуглеволокна, а легкі елементи, такі як капот, передній і задній бампери, антикрило та алюмінієві дверні панелі, значно знизили загальну вагу авто. У результаті «донорський» Porsche 911 (930) став легшим на 54 кг.

Двигун TAG-Porsche важить на 130 кг менше за стандартний 3,3-літровий опозитний шестицилиндровий агрегат і працює у парі з 6-ступеневою механічною коробкою передач. Спільно з інженерами Cosworth двигун був повністю перебраний та доопрацьований. Зокрема, йому встановили нові поршні, шатуни, клапани й пружини, модернізовані турбокомпресори, покращені системи охолодження та мастила, теплообмінники, а також титанові вихлопні патрубки.

Особливістю цього конкретного екземпляру є двигун TTE P01 №051, який раніше використовувався на боліді Олена Проста на Гран-прі Німеччини 1986 року, а також на етапах у Угорщині та Японії у 1987-му. Найкращим результатом з цим мотором стало третє місце на трасі «Хунгарорінг». Машина отримала прізвисько AP87 і була побудована на базі Porsche 930 Turbo 1988 модельного року, спочатку поставленого до США.

Після завершення проєкту Porsche отримала забарвлення Mintgrun та чорний шкіряний салон із вставками з тканини тартан синьо-зелених кольорів. Окрасу доповнюють золоті диски RUF, що надає автомобілю додаткового лоску. Цей Porsche деякий час експлуатувався у Великій Британії і з моменту відновлення проїхав всього 311 миль (приблизно 500 км). У березні 2025 року TAG Turbo повернувся до Lanzante для технічного обслуговування та доопрацювань, серед яких оновлений блок управління двигуном та прошивка, що підвищує продуктивність і надійність.


Источник: Сarscoops
Фото: RM Sothebys
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024