Європейська комісія розглядає можливість запровадження обов'язкової квоти для великих компаній, які володіють значними автопарками, зокрема службами прокату автомобілів та підприємствами з великим парком службового транспорту, що зобов'язує їх до повного переходу на електромобілі з 2030 року. Ця ініціатива має на меті суттєво прискорити впровадження сталої мобільності та скорочення викидів шкідливих газів у транспортному секторі, що є частиною ширшої екологічної стратегії Європейського Союзу.
Як повідомляє німецьке видання Bild, цей крок потенційно може докорінно змінити автомобільний ринок Європи, адже понад 60% усіх нових автомобілів у регіоні наразі купують корпоративні клієнти. Таким чином, зобов'язання бізнесу перейти на електротранспорт значно підвищить попит на електромобілі саме у сегменті корпоративних автопарків і малого бізнесу.
Ця пропозиція перебуває на стадії обговорення, однак її прийняття може суттєво прискорити перехід до екологічно чистого транспорту серед компаній, що володіють великими автопарками. Водночас, варто зазначити, що раніше в ЄС було ухвалено закон про повну заборону продажу нових легкових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, який набуде чинності з 2035 року. Таким чином, нова ініціатива зобов'язання корпоративного сектору повністю переходити на електромобілі на п'ять років раніше, тобто з 2030 року, є логічним кроком у контексті загальної екологічної політики Європейського Союзу.
У випадку впровадження цієї пропозиції, попит на електромобілі у корпоративному секторі значно зросте, що потенційно стимулюватиме розвиток інфраструктури зарядних станцій, підвищення інновацій у виробництві електротранспорту та сприятиме загальному зниженню викидів вуглецю у транспортному секторі Європи. Це також матиме позитивний вплив на формування більш стійкої екосистеми міського транспорту і сприятиме швидшому переходу до безвуглецевої економіки.
Таким чином, ініціатива Європейської комісії може стати важливим стимулом для кардинальних змін у сфері корпоративного автотранспорту та сприяти реалізації цілей ЄС щодо кліматичної нейтральності.