Компанія Stellantis, один із найбільших автовиробників світу, оголосила про рішення вийти зі спільного підприємства з Michelin і Forvia, яке займалося виробництвом водневих паливних елементів під брендом Symbio. Це рішення стало важливою подією в контексті змін глобальних стратегічних пріоритетів компанії, яка дедалі більше фокусується на електромобілях із акумуляторними батареями, відходячи від водневих технологій.
За інформацією Bloomberg, Stellantis повністю припинить інвестування в Symbio до 2026 року. Це стане серйозним ударом для самого підприємства, адже наразі саме Stellantis забезпечує майже 80% обсягу замовлень Symbio. Умови виходу компанії з проєкту поки офіційно не розголошуються, однак джерела видання наголошують, що це суттєво вплине на фінансову та операційну стабільність Symbio.
Symbio спеціалізувалася на виробництві водневих паливних елементів, які планували активно використовувати в легкому комерційному транспорті та деяких спеціалізованих автомобілях. Однак реалії ринку виявилися не на користь цього напрямку. Сфера водневої мобільності нині переживає складний період: масштабування технологій виявилося надзвичайно дорогим, інфраструктура заправних станцій розвивається надто повільно, а відсутність міжнародних стандартів заважає зробити водневі авто масовим продуктом.
У той же час електромобілі на батареях швидко набули популярності серед споживачів та компаній по всьому світу завдяки відносно нижчим експлуатаційним витратам, широкій мережі зарядних станцій і стабільно зниженню цін на акумулятори. Саме тому Stellantis обрав шлях інтенсивної електрифікації своєї лінійки моделей за рахунок розвитку акумуляторних електрокарів.
Варто зазначити, що ще кілька років тому Stellantis активно розвивав напрямок водневих комерційних авто та навіть оголосив про запуск серійного виробництва легких фургонів з паливними елементами. Проте з огляду на ринкову ситуацію компанія вирішила зосередитися на більш перспективних для неї технологіях.